• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opera vs Firefox: sommige sites zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

aspaan

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
297
Waarderingsscore
10
Hallo,

Ik werk zowel met Firefox en Opera als browser en beide met de laatste versies
Wat mij nu sedert 2 weken opvalt is, dat Bij Opera, het bezoeken van sommige sites, zeer traag gebeurd (soms wel 3 min voordat de site actief is.)
Dit probleem doet zich alleen voor bij Opera en niet bij Firefox.
Het bezoeken van een aantal sites gebeurd zeer snel en bij een aantal duurt het zeer lang voordat de site actief is

Ik vraag me af wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn
Ik heb ook al gekeken of dat iets te maken heeft met wel./niet gebruik van HTTPS bij die sites, maar daar ligtt het volgens mij niet aan
Ook Resetten van de Router levert hier niets op

Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft suggesties in deze ?
 
Ik vraag me af wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn
Zodra en zolang je computer aanstaat kun je jezelf dit soort vragen stellen: het kan altijd van alles zijn.

Als de ene browser kuren heeft, ga dan (tijdelijk) naar een andere.

Ik doe dit aan de lopende band. Vandaag weer van Waterfox naar Firefox.

Voor zolang het duurt.
 
Hallo,

Heb jij de geschiedenis van de browser al een geleegd om te kijken of dat nog een verschil geeft.
 
Ik had kuren vanaf versie 86 van firefox. Nu 80 er op, gaat weer goed. Even puzzelen met auto updates uitschakelen, misschien een tip, .........misschien niet, ....ja, of wel ?
 
Oude versies lijken mij zeker bij webbrowsers niet verstandig voor de veiligheid.
 
Te weinig schijfruimte, onnodige updates van tools die mee worden opgestart, sowieso tools die onnodig mee opstarten, cloud tools die aan het syncen zijn, kunnen de oorzaak zijn.
 
Oude versies lijken mij zeker bij webbrowsers niet verstandig voor de veiligheid.
Ah, live a little, mr play it safe. Ps eigen risico tuurlijk, ik iig nog geen merkbare problemen gehad, heb toch al mooie tijd zo. En ook laptop met xp en firefox 52. Volgens mij valt het allemaal wel wat mee met de risico's. Als Bank nou vereiste gaf van welke browser te gebruiken, ivm mogelijk diefstal dat niet zou worden vergoed anders , zoals ik eerder dacht dat zo waarschijnlijk wel zou zijn, dan was wat anders, maar die vergoeden ook nog niet eens beslist, als met modernste middelen toch mis gaat . Dus tja, volgens mij kan je best 's een versie of wat overslaan. Maar wat ik zei, eigen risico natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan