• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[OPGELOST] Adsl Splitten/netwerk: verhaal bevestigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Ruben

Gast
Een vraagje voor de computer alwetende!!

Sinds kort heb ik internet via ADSL (USB modem). Nou kan je standaard alleen 1 computer aansluiten op deze modem, echter er staan er twee in huis dus lijkt het me handig om internet op bijde computers te hebben.

Ik heb begrepen dat ik een router aan moet schaffen om bijde computers te voorzien van internet. Ik steek het draadje van de telefoonlijn in de router en vervolgens breng ik vanaf de router 2 draadjes naar de computers(voor iedere computer 1).

We hebben 1 desktop en 1 notebook. De notebook is standaard voorzien van een wireless lan verbinding. Ik hoef dus alleen nog zo een ding met een antenne te kopen. 1 deel sluit ik aan op de router en 1 deel sluit ik aan op de notebook. Het resultaat ik heb draadloos internet.

Daarnaast lijkt het me handig om een netwerk aan te leggen tussen de twee computers. Kan dit ook via de wireless lan of moet ik dan een kabel leggen tussen de desktop (waar een netwerk kaart in moet) en de notebook waar er standaard 1 in zit.

Tot slot zit er op bijde computers een dvd speler, kan ik eindelijk dvd's huren en afspelen alleen het beeldscherm is zo klein. Moet ik dan een TV-OUT kaart kopen deze in de desktop steken en hem met een kabel verbinden met de televisie?

Ik hoop dat er iemand is die op al deze vragen antwoord kan geven, ik ben diegene alvast heel erg dankbaar.

p.s.
Dit is de eerste keer dat ik gebruik maak van een forum dus weet niet precies waar ik de antwoorden terug kan lezen zou je het daarom ook willen mailen naar sylvan_nl@hotmail.com
 
dat zijn een hoop vragen..

om een netwerk te leggen tussen die 2 pc's hoef je alleen maar een netwerkkaartje te kopen en die in de PC te doen. een kabletje trekken van de pc naar de router. als het goed is geeft de router de pc een IP adress. al de 2 pc's moeten dus op de router worden aangesloten.

als je idd dvd's via je computer op de tv wilt kijken moet je idd een Videokaart met tv-out kopen, even een kabeltje trekken naar je tv en je kan je films op je tv kijken... (er vanuitgaande dat je over vrij snelle pc beschikt, met een met een pentium 2 word het nix.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan