• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[Opgelost] Bitdefender Free version kan niet veel:

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Hallo lezer(s),
Al geruime tijd gebruik ik Bitdefender Free en daarmee had ik nooit problemen. Maar nu kwam ik er bij toeval achter dat een bijzonder oud (maar wel vertrouwd) programma niet meer wilde opstarten (mijn telefoonklapper). Na wat zoekwerk bleek dat het programma niet meer opstartte met Bitdefender ingeschakeld. Schakelde ik Bitdefender uit, dan werkte het programma weer wel. Geen nood dacht ik, dan stel ik bitdefender zo in dat deze het programma herkent (white listing heet dat geloof ik?). Helaas, de gratis versie van Bitdefender laat je helemaal niets doen, ook dit niet of ik moet mij vergissen.

Weet iemand of de gratis Bitdefender voorziet in de door mij gezochte mogelijkheid? Ik zie alleen een kopje: exclusions maar dat werkt niet (niet toegankelijk).

Hopelijk heeft iemand een oplossing?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Bitdefender Free version kan niet veel:

Beste Hans,
Heb je helemaal geen instellingen die je kunt aanpassen?
Dat is een nadeel van gratis programma's, die zijn beperkt.
Maar je zou Panda of zo eens kunnen proberen of dit wel goed werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Bitdefender Free version kan niet veel:

Het moet wel kunnen. Zoek het geblokkeerde programma op in quarantine, restore, dan krijg je automatisch een exclusion. In exclusions instellen werkt volgens mij inderdaad niet.
 
Re: Bitdefender Free version kan niet veel:

Dat is het juist... Er valt onder het kopje exclusions helemaal niet te doen, het is disabled zo lijkt het wel. Scannen en scanlogs verwijderen is geen probleem. Ik denk dat ik van het weekend dan maar overstap naar een andere scanner. Is Panda Free dan de beste optie?
 
Re: Bitdefender Free version kan niet veel:

Dat is dus niet wat ik zeg...

Panda heeft ook zijn eigenaardigheden. Ben ik vanaf gestapt om popups en false positives.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Bitdefender Free version kan niet veel:

Dus zit er niets anders op dan te gaan kopen? Het is wel vervelend wanneer je een vertrouwd progje bezit dat al jaren en jaren prima werkt (alleen onder 32 bit) en dat je dit dan plotseling alleen nog maar kunt gebruiken wanneer je de virusscanner uitschakeld.

Gratis of niet, ik kan me niet herinneren een gratis scanner te hebben gehad waarin je niet een programma kon white listen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Bitdefender Free version kan niet veel:

Als je Bitdefender koopt, kun je na een jaar goedkoop verlengen
Als je het via hun site doet.
Ik heb voor 3 jaar verlengd voor 42 euro.
 
Re: Bitdefender Free version kan niet veel:

Hier staat regelmatig antivirussen etc., volledige versies, die je drie maand kunt gebruiken. Kun je eens bekijken. Bitdefender staat er nu ook bij, ook een normale versie met korting.
https://sharewareonsale.com/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Bitdefender Free version kan niet veel:

Hans, heb je het zo geprobeerd: https://www.bitdefender.com/support...ed-[bitdefender-windows-8-security]-1067.html

Ik gebruik zelf Panda Free Antivirus. Daar kun je uitzonderingen toevoegen (via Instellingen > Antivirus). Ik krijg nooit popups. Na installatie van Panda moet je klikken op het pictogram met de 3 streepjes > Instellingen > Algemeen. In het rechter paneel helemaal naar beneden scrollen en 'Toon Panda-nieuws' op OFF zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Bitdefender Free version kan niet veel:

@ aarie, met mijn laatste betaalde versie heb ik een nare ervaring gehad. Ik heb er achteraan moeten lopen omdat ik pers geen automatische verlenging wilde hetgeen weer allerlei toestanden met zich mee bracht. Toen heb ik mezelf beloofd nooit mee een betaalde versie te nemen...

@ weballey, dank voor de link !

@ porrelaar, ik ga die methode straks nog even proberen.

Dank jullie wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Bitdefender Free version kan niet veel:

Dank aarie, maar ik had via de door weballey verkregen link Panda Internet security 2016 al gedownload en geinstalleerd op mijn beide computers. Voorlopig 3 maanden gratis met alle extra's, tegen de tijd dat de proefperiode gaat verlopen zie ik wel wat ik doe.
 
Re: Bitdefender Free version kan niet veel:

Mooi helemaal goed, werkt het nu wel goed met de telefoonklapper?
 
Re: Bitdefender Free version kan niet veel:

Jazeker, gelukkig wel.

--- Update ---

De zaak is nu opgelost en wat mij betreft kan er een slotje op.
 
Re: Bitdefender Free version kan niet veel:

Dat zou 1 van de moderators even moeten regelen :biggrin:
 
Re: Bitdefender Free version kan niet veel:

Beste moderator(s) voor wat mij betreft kan er een slotje op dit topic.
 
Re: Bitdefender Free version kan niet veel:

Beste Hans, normaal worden alleen opgeloste topics in het HJT onderdeel afgesloten, maar omdat jij het zo graag wil zal ik een slotje op dit topic zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan