• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[OPGELOST] ME terugzetten ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilma05

Enthousiast
Lid geworden
28 sep 2007
Berichten
2.034
Waarderingsscore
0
Ik heb een probleem, heb een oude packert bell computer met ME erop, dacht dat ik daar wel windows xp pro overheen kon zetten, lukte ook wel alleen had ik te weinig geheugen ervoor! De installatie is dus wel uitgevoerd maar als ik nu opstart (heel langzaam) dan kan ik dus eigenlijk niks. Kan ook niet weer vinden de comp. gegevens de hoeveelheid geheugen etc. erop zat.
nu zou ik dus graag die xp eraf willen gooien, kan dit??? of wat zou ik kunnen doen om toch in die computer te kunnen :wall:
 
Re: ME terugzetten ????

Hallo Wilma, om Windows ME te installeren, heb je een installatie CD van Windows ME nodig en een opstartdiscette. Door de installatie van XP is de herstelconsole op de harde schijf namelijk vernield. Met de opstartdiscette via FDisk eerst de harde schijf ontdoen van de XP partitie en daarna opnieuw formateren!
 
Re: ME terugzetten ????

gevonden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: ME terugzetten ????

Wonder, had toch wat gevonden, een master boot diskette en een master cd van packerd bell.
Moet ik hem gewoon laten opstarten met windows xp en er dan de startdiskette (floppy) indoen? wordt er dan verteld wat je moet doen?
ik weet niet hoe dat gaat
 
Re: ME terugzetten ????

Laat de PC booten van floppy - eventueel de bootvolgorde in Bios veranderen - bij opstarten diskette kiezen voor opstarten zonder CD-rom. Je krijgt dan een melding over een bestandssysteem wat niet ondersteund wordt!
Geef daarna achter de prompt FDISK in; bevestig met ja de optie voor grote schijven en dan staan er een paar opties; als ik het goed heb kan je via optie 2 partities verwijderen, verwijder dan alle partities. Daarna moet je een nieuwe partitie of partities aanmaken. Als je dat gedaan hebt, de computer laten herstraten en weer booten van floppy en wederom kiezen voor opstarten zonder CD-rom. Als de prompt er is, geef daarachter dan Format C: ; heb je meer partities gemaakt, moeten deze ook geformateerd worden (D, E enz,.)Daarna de machine herstarten en nu kiezen voor opstarten met CD-rom ondersteuning. Je hebt dan ook de MasterCD in de drive zitten en dan geef je achter de prompt het volgende: SETUP en dan moet de installatie starten!
N.B. elk comando achter de prompt moet via de Entertoets bevestigd worden!
 
Re: ME terugzetten ????

dank je wel, het is gelukt, met de floppy kreeg ik het oude scherm er weer voor met nog alle programma's erop. kon er nog everest op downloaden.
heb nu de gegevens die ik nodig ben om mijn geheugen uit te breiden enz. voordat ik xp erweer opzet. mijn dank is groot:worship:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan