• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[Opgelost] website geblokkeerd door Malwarebytes Premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

gigobert

Gewaardeerd
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
1.086
Waarderingsscore
0
Bijna elke dag blokkeert Malwarebytes automatisch een website te weten www.freedomlist.com
Ik zie dat alleen maar vermeld in "rapporten" van het Malware programma. De website lijkt , als ik op internet nakijk, niet schokkend te zijn maar ik ben er nog nooit op geweest en ik zou er dan ook graag van af willen. Het schijnt een veel gebruikte chinese site te zijn waarop van alles is te kopen.
De melding van het Malwarebytes rapport is: website geblokkeerd....uitgaande verbinding.....www.freedomlist.com.xxxxx
( de x staan voor verschillende cijfers dus b.v 50454..elke dag een nieuw cijfer ).
Blijkbaar heb ik iets op mijn laptop staan, cookie of zo , dat probeert een contact te leggen met die site
Verder heb ik geen enkel probleem, maar misschien dank zij malwarebytes.
Iets aan doen of rustig doorgaan met ademhalen?
( oh ja, scans van mb of mijn avast geven geen probleem te zien )
 
Re: website geblokkeerd door Malwarebytes Premium

Kan ook gewoon een banner ervan zijn, op een andere site.
 
Re: website geblokkeerd door Malwarebytes Premium

ja, op google vond ik ook eindeloos veel omtrent freedomlist.com. Dit varieerde van een vrij agressieve chinese bestelsite tot een scam of een banner.
Maar omdat Mallwarebytes steeds aangeeft in elk rapport dat een UITGAANDE verbinding is geblokkeerd denk ik in mijn eenvoud, dat er dus iets op mijn pc moet zitten wat die verbinding tot stand wil brengen.
Ik heb inmiddels nog wat zorgvuldiger naar die rapporten gekeken en vermeld wordt...domein = www.freedomlist.com en bestand = C:\programfiles\...\firefox.exe . Ook wordt een poort vermeld
Betekent dit nu dat mijn FF de kwaaie pier is en zo ja, watt doe ik daar aan?
 
Re: website geblokkeerd door Malwarebytes Premium

Graag de twee logs in n keer posten - gebruik de tools in de volgorde zoals aangegeven.

Stap 1
Download
51e281a62c183-Junkware_Removal_Tool_icon_Canned_1351185104.png.jpg
Junkware Removal Tool by Thisisu.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
  • Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te de-activeren, zodat mogelijke conflicten met JRT.exe uitgsloten worden.:
  • Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.
  • Dat tijdens de scan van JRT.exe tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, is normaal.
Junkware Removal Tool by Thisisu opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op JRT.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op JRT.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • JRT.exe zal daarna Windows gaan scannen.
  • Deze scan kan afhankelijk van de systeemspecificaties soms vrij lang duren, wees dus geduldig.
  • Indien de scan voltooid is, zal een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch openen.
  • Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Stap 2
Download
52186926180a1-adwcleaner_nieuw.png
AdwCleaner by Xplode.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
AdwCleaner opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op adwcleaner.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op adwcleaner.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
AdwCleaner is opgestart:
  • Klik op de knop Scan
  • Is de scan gereed, klik dan op de knop Verwijderen
  • Klik bij AdwCleaner Afsluiting van de programma's op OK
  • Klik bij AdwCleaner Herstarten noodzakelijk op OK
AdwCleaner logbestand:
  • Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
  • Ingeval het log niet opent, is dit alsnog terug te vinden in C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0, of 1, of 2].txt
  • Post vervolgens de inhoud van dit log in je volgende bericht.
 
Re: website geblokkeerd door Malwarebytes Premium

dank Abraham voor je snelle response. Als ik het goed doe zijn hierbij 3 files bijgesloten
 

Bijlagen

  • JRT.txt
    968 bytes · Weergaven: 32
  • AdwCleaner[C0].txt
    1,2 KB · Weergaven: 24
  • AdwCleaner[S0].txt
    1,2 KB · Weergaven: 20
Re: website geblokkeerd door Malwarebytes Premium

Nog last van de meldingen door MBAM?
 
Laatst bewerkt:
Re: website geblokkeerd door Malwarebytes Premium

Zojuist mijn laptop aangezet en voorwaar... niet onmiddellijk die blokkering van freedomlist ( en ook niet van hdredirect wat geassocieerd schijnt te zijn met Amazone.com ). Mijn laptop wil het nog een nachtje aanzien, maar vooralsnog ziet het er goed uit.
Dank alvast en zal ik de jrt en adwcleaner alvast verwijderen? Ik kom er dus morgen definitief op terug, maar lijkt dus ok.
 
Re: website geblokkeerd door Malwarebytes Premium

Een dag verder nu, wat zijn je bevindingen?
 
Re: website geblokkeerd door Malwarebytes Premium

Goedenmorgen abraham..sinds gistermorgen heb ik geen enkel verontrustend rapport meer gekregen terwijl ik anders toch wel een stuk of 6 of 7 berichten omtrent die freedomlist zou hebben gekregen. Ergo...alles perfect opgelost. Ik zal vanmiddag de diverse progjes verwijderen
Dank je wel voor de snelle en effectieve hulp.
gigobert
 
Re: website geblokkeerd door Malwarebytes Premium

Opruimen komt nog aan bod, nu graag eerst onderstaande doen.


Download
522adc2487fb5-SecurityCheck_cannednieuw.jpg
Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post
 
Re: website geblokkeerd door Malwarebytes Premium

zie hier de checkup.txt als bijlage
 

Bijlagen

  • checkup.txt
    787 bytes · Weergaven: 30
Re: website geblokkeerd door Malwarebytes Premium

Ziet er goed uit.


We gaan opruimen.

Tip: hou MBAM als ondemand scanners in jouw Windows erbij voor een wekelijkse scan ermee.
Mocht je onverhoopt in de toekomst via een van de scans weer een virus vinden, meld je dan terug in een nieuw topic.


Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

delfix.gif


Delfix by Xplode opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op delfix.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10 rechtsklik op delfix.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer het tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.
 
Re: website geblokkeerd door Malwarebytes Premium

allemaal geregeld conform je opdrachten. ik vond alleen een beetje curieus dat delfix ook mijn magix speed burn heeft weggehaald, althans dat meldt het logbestand. Als dat al zo zou zijn is dat niet erg..als ik het zou missen is dat immers opnieuw te installeren
nogmaals dank Abraham. Een vervelend probleem ben ik nu duidelijk kwijt !
 
Re: website geblokkeerd door Malwarebytes Premium

Ik heb ook jou graag geholpen en wens je weer veel plezier met jouw Windows. Happy Surfing.
Dit topic zal ik sluiten en op Opgelost zetten.
p4193510.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan