• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[OPGELOST] windows 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rambo32

Gast
Mijn computer start niet meer op en komt niet verder dan de windows logo. Dan zegt de computer dat de volgend bestanden ontbreken of beschadigd zijn:
C:\WINDOWS\system32.exe

Maar geen van de 5 lukt en telken zegt de computer de beschadigde of ontbrekenden bestanden.

maar nou kan ik helemaal niets meer doen ik heb nou een cd van mijn oom geleend maar die is windows xp
die wil ik erop zetten.Hoe moet ik nou mijn computer nou formateren

:meeting: :fit:

alvast bedankt
 
Re: windows 2000

Je zou eerst de CDRom van Windows XP erin moeten steken. Als je BIOS al standard staat op Boot CDRom first dan zal hij de CDRom opstarten tijdens het opstarten van je PC. Zo niet, dan zal je dit in je BIOS moeten aanpassen, duw op DEL bij het opstarten voor het BIOS in te gaan. Als de CD eens opgestart is, dan zal Windows een aantal dingen laden en je vragen of je Windows wilt installeren, je zal dan de Hard Disk moeten selecteren waarop je die wilt installeren ( als je wilt op diegene met Windows 2000 die beschadigd is, zodat die ook meteen geformatteerd wordt ) en dan zal hij weer vragen of je wilt "Formatteren naar NTFS" of "naar FAT", of "Snel Formatteren naar NTFS" of "naar FAT". Het beste kies je voor Formatteren NTFS ( niet snelformatteren ) want dan is hij grondig schoon.

Na het formatteren zal hij Windows beginnen te installeren, je kan hem zo laten doen ( het duurt toch wel een tijdje ), maar ik raad je aan niet te ver weg te gaan omdat Windows voortdurend allerlei vragen steld over je Keyboard, Internet, etc...

Hierna zal je naar Windows gebracht worden om je instelligen te configureren, installeer gewoon je moederbord, grafische kaart, etc... drivers en je zou bijna klaar moeten zijn ( afgezien van alle programma's die je nog opnieuw wil installeren ).
 
Laatst bewerkt:
Re: windows 2000

uhm k snap de eerste stukje van bios niet als ik nou op del druk krijg ik het bios voor me wat moet ik nou doen met da fisrt vd ofso??:meeting:
 
Re: windows 2000

Hangt van je BIOS af, bij mij gaat het als volgt. Misschien ben je er iets mee.

Als je in BIOS zit moet je eerst naar het menu 'ADVANCED BIOS FEATURES' gaan. Vervolgens zoek je 'FIRST BOOT DEVICE' en hier duw je ook weer op enter, nu kan je kiezen, je moet hier kiezen voor CDROM. Dan ga je naar 'SECOND BOOT DEVICE' ( staat meestal er net onder ) en in dit keuzemenu kies je voor je Harde Schijf waar je Windows op gaat zetten of op hebt staan ( In 9 van de 10 gevallen C:\ dus ). Dan gebruik je escape om terug naar het hoofdmenu te gaan en je selecteert 'SAVE & EXIT SETUP'. Duw op Y wanneer hij vraagt of hij het moet accepteren. Nu zou hij moeten restarten en de veranderingen maken.

Normaal gezien zou nu je Windows CDRom moeten opstarten ( die je in je CDrom speler hebt zitten ). Later wanneer Windows genstalleerd is, is het niet noodzakelijk de First Boot Device terug naar C:\ te zetten, je kan het wel, maar het maakt niet veel verschil.
 
Re: windows 2000

okie do alles is goet gekomen:D thnx ovor ales
 
Re: windows 2000

Geen probleem, altijd blij om iemand te helpen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan