• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[Opgelost] Wisselen Wi-Fi problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheHahn

Bekend gezicht
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
149
Waarderingsscore
2
Hoi allen,

Ik heb problemen als ik wil wisselen van netwerk. Ik heb niet direct beschikking tot internet, maar als ik vanuit een browser de probleem oplossing opstart geeft hij aan de standaard gateway niet beschikbaar is. Hij herstelt meteen het probleem, dus zoals het nu lijkt is het gewoon irritant.

Helaas moet ik ook af en toe op een offline netwerk video's delen via een app. Op dat moment wordt mijn computer niet goed herkend en werkt het dus niet. (Het gaat om AirVideo)

Dus 2 vragen, is er een mogelijkheid om de standaard gateway te resetten zonder de browser te openen en daar tegen netwerk problemen te lopen?

Is het daarnaast mogelijk om dit probleem helemaal uit de wereld te helpen.

Ik heb een Mac met daarop Windows. De netwerkadapters zijn:
- Broadcom 802.11n
- Broadcom xTreme gigabit ethernet

Deze heb ik beide al meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ze zijn zo ik heb kunnen testen up-to-date.

Ik heb een klein vermoeden waar het probleem begonnen is. Een aantal weken geleden heb ik een VPN (*tunnelbear) geïnstalleerd. Deze heb ik al verwijderd maar dit helpt het probleem niet.

Iemand een idee?
 
Je kan het volgende eens proberen start het opdrachtprompt als administrator.
typ het volgende in netsh winsock reset en druk enter.
typ nu het volgende in netsh int ip reset en druk enter.

Herstart vervolgens de computer.
 
Ik heb een klein vermoeden waar het probleem begonnen is. Een aantal weken geleden heb ik een VPN (*tunnelbear) geïnstalleerd. Deze heb ik al verwijderd maar dit helpt het probleem niet.

Werkte dit voor de VPN wel goed?
 
Je kan het volgende eens proberen start het opdrachtprompt als administrator.
typ het volgende in netsh winsock reset en druk enter.
typ nu het volgende in netsh int ip reset en druk enter.

Herstart vervolgens de computer.

Hiermee is het probleem geloof ik opgelost. Voor de VPN werkte het inderdaad ook, maar rond die tijd kwam ook een Windows update. Wat de oorzaak is weet ik niet, ik vermoed de VPN.

Bedankt!
 
Mooi dat het is opgelost!
 
Aangezien het probleem is opgelost zal ik dit topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan