• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opslaan op data schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

hikmate

Gevestigd lid
Lid geworden
1 apr 2015
Berichten
202
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen

Ik heb 2 schijven zoals de meeste mensen. Een windows schijf met ssd and hdd. Op de hdd drive heb ik natuurlijk meer geheugen. Als ik Netflix films/series download, dan worden die op mijn ssd schijf opgeslagen. Is er een manier waardoor ik dat op mijn hdd drive kan doen?

Kan ik ook programma's installeren op mijn hdd drive of hoe werkt dat allemaal?

Alvast bedankt
 
In de opties van jouw browser bij Downloads de instelling veranderen naar Altijd vragen waar bestanden moeten worden opgeslagen
 
In de opties van jouw browser bij Downloads de instelling veranderen naar Altijd vragen waar bestanden moeten worden opgeslagen
Het is de Netflix app van de windows store, niet van de browser gedownload
 
Aha, dan maar wachten of er inderdaad iemand is die jou daar mee kan helpen.
Ik ben Windows 10 gebruiker, maar heb niks met apps uit de store.
 
ik gebruik Netflix dus niet maar worden deze dan niet in de map Downloads opgeslagen ...
indien zo dien je de map Downloads van locatie te veranderen zodat deze naar de hdd verhuist
*het is niet mogelijk om in een app opgehaald via de store een andere opslag locatie in te stellen .
 
@hikmate: is het inmiddels duidelijk? want bij I.E. en bij F.F. gaat het instellen een beetje verschillend. Enb anders post ik wat plaatjes of stuur ze op met een P.B.
 
Misschien is het rustig doornemen van mijn probleem in het Piepende Forum ook nuttig:
https://********.nl/threads/nieuwe-ssd-125-gb-geschikt-maken-voor-nieuwe-windows-10.26242/
 
Is helaas niet mogelijk. Ik heb ook de Netflix app maar dit kan je dus helaas niet instellen. In zijn android tegenhanger kan je wel naar een andere downloadplek verwijzen (bijv. een sd-kaartje)
 
Laatst bewerkt:
Kan je even specifiëren waar (in welke map) die worden opgeslagen op de C-schijf. Heb jij trouwens al je standaardmappen (documenten, afbeeldingen, video's, downloads, desktop) al verplaatst naar de D-schijf (of andere letter indien van toepassing voor je data-schijf)?
Rechtsklik op de desbetreffende map … eigenschappen … tabje "locatie" … verplaatsen
 
Belangrijk bij het verplaatsen van de persoonlijke mappen.
Klik je op ja bij de vraag of de bestanden verplaatst moeten worden, dan gaat dat gebeuren.​
Afhankelijk van de grootte van elke map, kan dat even duren.​
Dan komt er nog een vraag over het verplaatsen van een bestand, klik hier ook op Ja!​
Daardoor wordt de locatie definitief verplaatst en
weet Windows ook via het startmenu die map automatisch te vinden.​

Belangrijk: verplaats op die wijze ook de map Downloads naar de gewone HD.
 
Titel van het topic aangepast t.b.v. de duidelijkheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan