• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

opslag google foto's

ramona r

Nieuw lid
Lid geworden
21 jun 2023
Waarderingsscore
1
als ik een foto maak met mijn smartphone wordt de foto in Google foto's geplaatst , ik vind dat makkelijk want ik maak vanuit daar fotoalbums die ik weer doorlink naar een website. Maar ook mijn screenshots, facebookfoto's en whatapp foto worden op Google foto's geplaatst . Ik heb gekeken of ik een optie kan vinden dat ik alleen zelfgemaakte foto's in de opslag laat plaatsen maar vind dit niet. Bestaat dit wel?

Ik denk dat dit niet helemaal te voorkomen is, want anders heb je meerdere foto programma`s nodig.

Whatapp kun je via de instellingen wel aanpassen dat hij geen foto`s op de telefoon opslaat.
Dit heb ik al jaren uit, want anders heb je dubbele foto`s.

Facebook gebruik ik niet.
Maar als ik dit zie, moet je zelf kiezen om ze in Google Foto op te slaan.
Misschien kun je dat weer uitzetten?

Nee, niet in de app zelf, voor zover ik weet.

Je zou wel de huidige synchronisatie uit kunnen zetten en met een app als foldersync alleen de map met foto's naar de cloud sturen.

daar heb ik al staan GEEN..... maar toch...

Je kunt op je telefoon de Google Foto app openen.
Klik hiervoor op je profiel foto, en klik op back-up
Radarwieltje, schuif naar beneden en selecteer een back-up van apparaatmappen maken.
Vink eventueel alles uit, (dan staat er als je dat gedaan hebt) Geen.

Je kunt hier ook selecteren dan de foto's is minder groot (in niet originele grote worden opgeslagen)

@Aarie25 nee ,want ik wil de foto's wel op mijn telefoon maar niet in de google foto opslag. Ik wil enkel de telefooncamerafoto's in de google opslag Had het wel gelezen

Zo?
nee, mijn vraag is : hoe kan ik zorgen dat Googlefoto's alleen de door mij gemaakte foto's in de googlefoto opslag zet en alle andere foto's niet upload dus dat die alleen op mijn telefoon staan

Weer zo'n gevalletje "Het is zo dom dat het wel opzet moet zijn...". Ik probeer nog wat:

"Solution 3: Turn off Automatic Uploads for Specific Folders (Only for Android)

Let’s take a look at a situation where you want to stop your Android device from automatically uploading files to a specific folder. Here’s how this happens:

1. Open the Google Photos app.
2. Tap on the “Library” tab at the bottom of the screen.
3. Select “Folders” and find the files you want to turn off automatic uploads.
4. Tap on the folder and select “Show folder device view”.
5. Open the file manager on your device, find the Folders feature, and uncheck “Auto backup” (the exact words may differ based on your device).

Tip: Unfortunately, iPhones currently don’t allow you to turn off automatic uploads for specific folders."

Het enige wat daarin vaag is is dat er staat "you want to stop your Android device from automatically uploading files TO a specific folder...".

Laatst bewerkt:
Wat een deel van het probleem is is dat GP alles wat in de map DCIM staat synchroniseert. En daar staan ook de mappen van de individuele programma's zoals Screenshots. Je kan dus ook kijken of je de standaard map voor screenshots en Facebook etc. buiten de DCIM map kan plaatsen.

Het resultaat voor Google is dat je gratis ruimte snel op is, en je verleid wordt te betalen voor extra cloudspace

@Aarie25 nee ,want ik wil de foto's wel op mijn telefoon maar niet in de google foto opslag. Ik wil enkel de telefooncamerafoto's in de google opslag Had het wel gelezen
Wordt dan lastig, want je kunt de foto`s niet zo maar ergens anders plaatsen.

Ik zou Whatsapp(Facebook) de foto`s niet in Google foto laten zetten, je hebt ze altijd in Whatsapp staan. (anders toch dubbel) Als je dan regelmatig een back-up maakt heb je ze altijd achter de hand.

"Ik zou Whatsapp(Facebook) de foto`s niet in Google foto laten zetten, je hebt ze altijd in Whatsapp staan. (anders toch dubbel) Als je dan regelmatig een back-up maakt heb je ze altijd achter de hand."

Dat is nu steeds juist mijn vraag ik.wil.die niet in Googlefoto's
, hoe doe ik dat...

Automatische backup uitschakelen. Dan wordt er niks geupload, maar ook niet je camera foto's. Misschien dat je die dan op een eenvoudige wijze met de hand kan toevoegen.

Nog een opmerking: kan het zijn dat Google foto's ook foto's laat zien die op je phone staan zonder dat ze naar de cloud opslag zijn geüpload ? Ik lees dat een geüploade foto een klein wolkje bij zich heeft staan, maar lokale foto's niet. Zit daar misschien verwarring, dat jij denkt dat ze in de cloud zijn gezet maar eigenlijk lokaal staan ? Of dat ons als forumleden op het verkeerde been zet ?

Ik weet het niet, bij mij wordt er niets van Whatsapp geupload.
Heb ik als volgt gedaan.
Google foto's op apparaat geopend, dan onderaan klikken op "collecties" en dan kan ik kiezen bijv. Whatsapp Video. Dan klik ik die open en kan dan bovenaan de backup uit klikken.
Dat kan ik voor elke map apart doen.

En inderdaad, Google foto's laat ook foto's zien die niet naar de cloud geupload zijn.
Maar dat zou eenvoudig te verifiëren zijn door met een browser op Google Foto's in te loggen en dan daar te kijken wat er op staat.

En inderdaad, Google foto's laat ook foto's zien die niet naar de cloud geupload zijn.
Maar dat zou eenvoudig te verifiëren zijn door met een browser op Google Foto's in te loggen en dan daar te kijken wat er op staat.
Nou, gelijk bevestigd dus. Als ramona niet weet dat er specifiek een wolkje bij staat, en dat nog nooit gezien heeft, dan kan ze misschien onder de verkeerde indruk zijn dat je tegen de cloud aan zit te kijken. Het eerste bericht is daar niet helemaal duidelijk over.

Laatst bewerkt:
"Ik zou Whatsapp(Facebook) de foto`s niet in Google foto laten zetten, je hebt ze altijd in Whatsapp staan. (anders toch dubbel) Als je dan regelmatig een back-up maakt heb je ze altijd achter de hand."

Dat is nu steeds juist mijn vraag ik.wil.die niet in Googlefoto's
, hoe doe ik dat...
Open Whatsapp, ga naar instellingen, klik daar op chats en zet daar het schuifje naar links van mediazichtbaarheid.

Ik heb gekeken of ik een optie kan vinden dat ik alleen zelfgemaakte foto's in de opslag laat plaatsen maar vind dit niet. Bestaat dit wel?
Camera instellingen >> Instellingen om te bewaren >> Opslag locatie .
Kun je kiezen bewaren op telefoon of bewaren op SD kaartje als er een SD kaartje kan ingeplaatst worden .

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan