• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

opslag google foto's

Nou, gelijk bevestigd dus. Als ramona niet weet dat er specifiek een wolkje bij staat, en dat nog nooit gezien heeft, dan kan ze misschien onder de verkeerde indruk zijn dat je tegen de cloud aan zit te kijken. Het eerste bericht is daar niet helemaal duidelijk over.
Voor mij is het nochtans duidelijk . Foto's worden altijd op je smartphone opgeslagen , op de telefoon zelf of op een SD kaartje en heb je de mogelijkheid dan om ze met Google te delen, met Facebook te delen, met Whatsapp te delen, met Messenger te delen ........

Ik denk dat dit niet helemaal te voorkomen is, want anders heb je meerdere foto programma`s nodig.

Whatapp kun je via de instellingen wel aanpassen dat hij geen foto`s op de telefoon opslaat.
Dit heb ik al jaren uit, want anders heb je dubbele foto`s.

Facebook gebruik ik niet.
Maar als ik dit zie, moet je zelf kiezen om ze in Google Foto op te slaan.
Misschien kun je dat weer uitzetten?
En dat lukt alleen als je vanop je laptop of desktop opgeslagen foto's ge-upload hebt.
Vanop een mobieltje upload je geen foto's naar Facebook of Google maar deel je jouw foto's , waardoor Google toegang heeft tot je telefoon ;)

Foto's worden altijd op je smartphone opgeslagen , op de telefoon zelf of op een SD kaartje en heb je de mogelijkheid dan om ze met Google te delen,
Op je smartphone en standaard automatisch ook bij Google als je dat niet uitschakelt.
Foto's worden uitsluitend op een SD kaartje opgeslagen als je daar zelf de opslag locatie naar toe zet. Standaard staat dit niet aan.

Vanop een mobieltje upload je geen foto's naar Facebook of Google maar deel je jouw foto's , waardoor Google toegang heeft tot je telefoon ;)
LoL. Delen en uploaden is hetzelfde in dit geval hoor. Google heeft sowieso toegang tot je telefoon als je een Gmail account gebruikt voor je playstore.
En vanaf dat moment kan Google ook je foto's opslaan en die worden geupload naar Google. Dat is ook de reden dat je normaliter specifiek kunt instellen om foto's alleen te synchroniseren (zo heet dat officieel) bij een wifi verbinding, om dataverkeer te beperken.

Laten we eerst de reactie van TS nog eens afwachten.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan