• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opstart probleem na plaatsen nieuwe ssd in macbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

maximizer

Nieuw lid
Lid geworden
23 nov 2013
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Ik heb hier een macbook pro met enkel windows 7 op genstalleerd staan.
Ik heb mij een samsung 840 pro ssd gekocht.
Met de software die bij de ssd werd geleverd heb ik een kloon van mijn huidige schijf op de nieuwe ssd geplaatst met behulp van een docking station.
Vervolgens moet je dan je oude schijf vervangen met de nieuwe en zou alles moeten werken zoals ervoor maar dan sneller uiteraard met de nieuwe schijf.
Na het volgen van deze stappen start ik mijn laptop terug op, maar mijn macbook wil nu niet meer in windows gaan, ik krijg een zwart scherm met links boven een streepje dat continu blijft pinken.
Ik heb al wat opzoekingswerk gedaan en het zou iets moeten te maken hebben met het Master Boot Record, maar dit wordt al snel te technisch voor mij.
Intussen heb ik mijn oude schijf terug in de laptop gestoken en dan start gij wel weer normaal op.
Hopelijk kan iemand helpen.

Groeten,

maximize
 
Beste,

Misschien kan je de ssd in een andere computer eens proberen?

Mvg, ixi
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De ssd werkt zeker, ik heb mijn osx op een aparte hard disk staan, als ik die aansluit op mijn laptop via usb met mijn docking station en vervolgens opstart, dan zie ik de schijf met de gegevens erop staan in het filesysteem, maar ik kan niet opstarten van op die schijf.

Groeten,

maximizer
 
En een ja heb ik gekregen, duizend maal dank voor alle hulp, dit maakt mijn dag goed!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan