• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opstart(probleem)

• Onderwerp starter Onderwerp starter svenn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

svenn

Gast
Hallo

In oktober vorig jaar (toen had ik pc 4 maand) kreeg mijn computer problemen met opstarten. Het opstarten verliep vlot, maar sprong dan weer af, om uitendelijk op het --> start windows normally, en safe mode etc... scherm te komen. Vlak daarna was het nog onmogelijk de PC op te starten. Er kwam namelijk op dat er een bestand ontbrak :blink:

Soit, mijn pc is een maand out geweest, tot ik een nieuwe harde schijf kocht, en probleem opgelost.
Gisteren startte ik mijn computer op, en was het weer van dat (vandaag ook trouwens), nu heb ik weer start windows normally moeten kiezen, en ik vrees dat n dezer dagen mijn pc weer kapot gaat zijn. Kheb er nochtans een half jaar geen last van gehad.

Waaraan zou dit kunnen liggen??

alvast dank!

Svenn

Ik denk niet dat je PC kapot gaat.. maar dat je windows gaar aan het gaan is.. je hoeft strax dus niet een nieuwe harde schijf te komen maar gewoon even je windows opnieuw installeren.

Wat is het laatste dat je gedaan hebt voordat je die errors kreeg..

(drivers ge/de-installeerd, programma's ge/de-installeerd enz)
kijk ook eens in je event vieuwer welke errors er staan.

Enw at voor errors betreffen dit, en valt er iets te vindne in je logboeken onder configuratiescherm-systeembeheer-logboeken.

Zou een virus kunnen zijn.

Het bestand dat gemist wordt is dat toevallig de HALL.DLL
Mocht je pc niet meer opstarten dan kun je met de win xp cd een recovery uitvoeren.
In de dos prompt kun je dan het command "fixboot c"

p.s. als je opstartschijf niet c is dan moet je dus een andere letter zoals d ingeven.
Als je maar 1 schijf hebt dan is het meestal gewoon c

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan