• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem Opstart probleem

Probleem
Status
Niet open voor verdere reacties.

isthar

Bekend gezicht
Lid geworden
26 mei 2024
Waarderingsscore
0
Medion computer bij opstarten 5 x snel een piep en geen beeld, iemand daar bekend mee ?
medion akoya P4603

Grt isthar

Oeps. Dat is meestal de aanduiding voor een CPU probleem.

Of heeft de cpu koeler niet gedraaid c.q. te vol met stof zodat hij niet meer kon koelen?
Kun je eens controleren of de cpu koeler wel draait?

In heel aparte gevallen kan het ook nog wel eens iets anders zijn. Kun je ook niet meer in je bios, geeft helemaal geen beeld meer? Ook niet als je de monitor op een andere poort aan sluit of misschien andere monitor als je huidige monitor geen andere aansluiting heeft?

Maar ik ben bang dat het de cpu is. Als je wel nog in de bios kunt komen is er nog hoop.

Gisteravond aangesloten aan poort van grafische kaart kreeg ik dit maar verder kom ik niet.

Bijlagen

• Screenshot_20240527_081647_Gallery.jpg
    Screenshot_20240527_081647_Gallery.jpg
    312,1 KB · Weergaven: 51
Iemand op het Medion forum had precies het zelfde probleem, bij hem lag het aan de aansluiting van het beeldscherm. Dus ik weet niet of jij die optie ook hebt om uit te proberen.

Ik heb het scherm in een andere uitgang van de grafische kaart gestoken en toen werkte hij wel weer gewoon. Ik vermoed dus dat de andere uitgang is stukgegaan, maar dat ze dat bij Medion niet hebben ontdekt (of zelfs nagekeken) en dus nodeloos mijn computer hebben gereset.

Daarnaast is er nog iets dat opvalt; de systeem datum staat op 01-01-2016. Je zou voor een luttel Eurootje ook eerst eens de CR2032 knoopcel kunnen vervangen.

Zoals Quandor hierboven al meldt, bios batterij vervangen en in bios datum en tijd terug goed instellen. Je kan dit testen door nu al eens de datum en de tijd aan te passen en kijken of ie doorstart.

Zal vanavond een nieuwe er in plaatsen 🫰🏻

Ik ben benieuwd of het enig effect sorteert. Laten we idd maar duimen.

kreeg ik dit maar verder kom ik niet.
Dan is het in elk geval niet de CPU, dat scheelt weer gelukkig.

Datum goed zetten en proberen dan inderdaad. Anders is er ook kans dat de windows versie corrupt is geraakt, of harddisk.
Je zou dan via een opstart usb stick of cd/dvd een herstelpoging kunnen doen als het verplaatsen van die vga kaart niet helpt.

Goedeavond, nieuwe batterij erin gedaan. Nu wil ik datum in aptio setup utility veranderen maar de dag wil niet lukken

Bijlagen

• Screenshot_20240527_182056_Gallery.jpg
    Screenshot_20240527_182056_Gallery.jpg
    440,2 KB · Weergaven: 33
Weer opnieuw opgestart weer 5 x piep

Om de tijd goed te krijgen, zou je, al dan niet tijdelijk, even NetTime kunnen installeren. Bij mij heeft het jarenlang gewerkt terwijl mijn BIOS-batterij leeg was. Ik weet niet of het ook werkt met Windows 11, maar Windows 10 staat wel vermeld.

Om de tijd goed te krijgen, zou je, al dan niet tijdelijk, even NetTime kunnen installeren. Bij mij heeft het jarenlang gewerkt terwijl mijn BIOS-batterij leeg was. Ik weet niet of het ook werkt met Windows 11, maar Windows 10 staat wel vermeld.
Ik kan niet in windows en downloaden .
Krijg alleen dit beeld als ik scherm in poort van grafische kaart steek

Ja, natuurlijk. Dom, dom, dom van mij. Sorry!

Ik kan niet in windows en downloaden .
Krijg alleen dit beeld als ik scherm in poort van grafische kaart steek
Nog gekeken zoals beschreven in bericht 5?

Ik heb al in geen tijden de dag / datum proberen te veranderen in het bios, maar ik heb het bange vermoeden dat dat niet aan de orde kán zijn. De dag valt namelijk in mijn bios niet te kiezen, alleen de datum en de machine haalt vervolgens uit de interne database de dag op. Het feit dat jouw machine het als een donderdag ziet? In mijn bios technisch onmogelijk om daar te komen, alleen de de datum. maar die wordt, zoals ik zojuist schreef, automatisch gekoppeld aan de juiste dag.

Laatst bewerkt:
Ik heb al in geen tijden de dag / datum proberen te veranderen in het bios, maar ik heb het bange vermoeden dat dat niet aan de orde kán zijn. De dag valt namelijk in mijn bios niet te kiezen, alleen de datum en de machine haalt vervolgens uit de interne database de dag op. Het feit dat jouw machine het als een donderdag ziet? In mijn bios technisch onmogelijk om daar te omen, alleen de de datum.
27 mei zet tie om in 9 mei

Bijlagen

• Screenshot_20240527_194318_Gallery.jpg
    Screenshot_20240527_194318_Gallery.jpg
    497,8 KB · Weergaven: 28
Hm, ik was net aan het typen, "Wat nu als je 1 of 2 weken teruggaat", maar dat heb je dus al gedaan en dan doet de database het wél goed. Heel vreemd. Machine uitzetten even wachten en opnieuw aanzetten lost het ook niet op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan