• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem Opstart probleem

Probleem
Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze comp gebruik ik voor muziek en er staat wel vanalles op om op externe schijf te zetten

Proberen om de externe schijf aan te sluiten en te kopiëren van de oude Windows schijf naar de externe ? Moet je wel zeker weten dat dat wat je over wil zetten er op past. De Windows partitie is bijna een terabyte groot.

Probeer maar eens een volgende, die waren we vergeten:
Code:
bootsect  /nt60  E:  /force  /mbr

Heb externe van 2 tb gekocht

.

Bijlagen

• Screenshot_20240623_185406_Gallery.jpg
    Screenshot_20240623_185406_Gallery.jpg
    694,7 KB · Weergaven: 21
Je vergat de /slash voor de force..

.

Bijlagen

• Screenshot_20240623_190721_Gallery.jpg
    Screenshot_20240623_190721_Gallery.jpg
    830 KB · Weergaven: 14
Ook gelukt, dan wil ik nu nog één ding zachtjes proberen, daarna gaan we iets destructiever te werk:

Code:
bcdboot  e:\windows  /s  c:  /f  BIOS

.

Bijlagen

• Screenshot_20240623_194021_Gallery.jpg
    Screenshot_20240623_194021_Gallery.jpg
    838,8 KB · Weergaven: 14
Hmm... Beetje dreigen lijkt te helpen :giggle:

Onthoud even welke USB poort de installatiestick zit, trek hem er uit, en start de PC opnieuw op ?

Oh sorry, na het uittrekken van de stick kan je exit typen om die herstelomgeving eerst te verlaten. Daar is een reboot optie.

Ik ga morgen verder. Dank je

Fijne avond

.

Bijlagen

• Screenshot_20240624_191850_Gallery.jpg
    Screenshot_20240624_191850_Gallery.jpg
    652,9 KB · Weergaven: 9
Hoi, ik kan vanavond in ieder geval niet verder.

Alleen even de vraag of je hebt geprobeerd om de herstelomgeving af te sluiten, en voor 'PC herstarten' te kiezen ? Geen resultaat ?

Je bedoeld " pc uitzetten " ?

Bijlagen

• Screenshot_20240625_141726_Gallery.jpg
    Screenshot_20240625_141726_Gallery.jpg
    855 KB · Weergaven: 4
Ja, uitzetten dan. Als je in zo'n herstelomgeving van de PC zelf zit dan kan je herstarten kiezen, maar nu uitzetten. Stick er uit trekken, en opstarten.

Als ik em aanzet start tie hier mee op. Zonder usb stick

Bijlagen

• Screenshot_20240625_192628_Gallery.jpg
    Screenshot_20240625_192628_Gallery.jpg
    658,2 KB · Weergaven: 5
Geen snars opgeschoten dus.

Je had een andere PC, is die ongebruikt ? Je zou de schijf daarin kunnen zetten en zien of het daarin opstart. Dan weet je in iedere geval of het je moederbord is (b.v. het BIOS), of dat het de schijf is.

Ik weet niet hoeveel je aan de hardware durft te sleutelen, zo ja, wil je eens kijken of de harde schijf op SATA poort 0 van het moederbord aangesloten zit ?

Volgende is ook nog te proberen:

* trek de stekkers van de CD/DVD drive er af, m.a.w. zo weinig mogelijk hardware aangesloten.

* Ik kreeg geen antwoord op vragen rond het verzetten van de bootvolgorde in het BIOS (tab Boot), en de CD/DVD drive staat zover ik weet nog steeds boven de HDD, de CD/DVD drive zou iets kunnen blokkeren.
De volgorde waarin het BIOS naar opstartbare apparaten zoekt is nu:
USB, CD/DVD, HDD.

* Ook geen antwoord op het vinden van wat in #116 en #118, staat. Ik weet nog niet eens of dat scherm bestaat.

* Zorg dat er verder niets op USB aangesloten zit, behalve keyboard.

*Heb je een oude PC die je niet meer gebruikt experimenteer dan met het verwisselen van de HDD, om er achter te komen wie nou in de fout gaat, BIOS of schijf.

*Ik meen te zien dat je een aantal keren in dat blauwe herstelschijf voor Opstartherstel hebt gekozen. Er zijn gevallen bekend dat het 5x geprobeerd is en dat de PC daarna werkte, maar of dat klopt... Kan misschien ook opwarming zijn geweest.

Wat voor mij vooraan in gedachte blijft is dat toen het probleem begon bleek dat de BIOS batterij helemaal leeg was. Aangezien de schijf nog nergens laat zien dat het defect is, kom ik terug op het BIOS en een instelling daarvan.

Komt ook ineens de vraag op: je weet toch zeker dat er maar één schijf in zit ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan