Black Tiger
Netwerk hobbyist. :)
- Lid geworden
- 16 sep 2019
- Waarderingsscore
- 659
De Crucials zijn ook best wel goed naast inderdaad Samsung.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daarom eerst voordat ik nieuwe schijf koop of het wel daaraan ligtPhoe... Ik heb tot nu toe alleen Samsung gebruikt, mijn vierde. Tevreden. Maar als ik niet beter weet ?
Het is overigens helemaal niet zeker of een nieuwe schijf in die oude PC wel gaat werken.
Je hebt ooit in de Legacy BIOS geïnstalleerd, anders deed je PC het al die tijd niet. Alleen nu wil het niet meer, en ik denk door dat lege batterijtje; een instelling weg....het eerste plaatje van bericht #107 geeft als foutmelding als je Windows wil installeren:
"Kan Windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf bevat een MBR partitietabel. Op EFI-systemen kunt u Windows alleen op GPT schijven installeren".
Dat geeft toch naar mijn idee aan dat nog steeds het BIOS op UEFI (of EFI) staat ingesteld, terwijl er een MBR schijf inzit. Dat zagen we ook in de gegevens die we met diskpart opvroegen. Daarom kwam ik hier weer op terug:
UEFI > kan alleen een GPT ingedeelde schijf zijn
Legacy BIOS > alleen op een MBR ingedeelde schijf.
Daarom eerst voordat ik nieuwe schijf koop of het wel daaraan ligt
Laat ik je nog de info geven hoe die schijf naar GPT om te zetten. We doen dat weer via die prompt met de Herstelomgeving op de installatie USB stick. Er zijn denk ik andere manieren die je tijdens het installeren van Windows kan doen, maar geen ervaring daarmee.Als je de data over hebt gezet en gecheckt of je alles kan vinden, zou je die schijf kunnen omzetten naar GPT waardoor hij geschikt wordt voor Windows installatie, en na installatie kan je zien of het daarna wel opstart. Dan heb je weer een kale Windows.
diskpart
list disk
select disk #
clean
convert GPT
exit
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.