• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Opstarten emailprogramma of intenetpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeskun

Vaak hier
Lid geworden
4 aug 2004
Berichten
661
Waarderingsscore
1
Best forum,
Al een tijdje heb ik het probleem dat, als ik bijvoorbeeld email opstart, de laptop vastslaat voor een kleine tien seconden en daarna weer verder gaat. Dit komt vaak voor als ik net de laptop heb opgestart.
Ik vraag mij af of ik niet veel te veel processen heb draaien of dat er iets anders aan de hand is.
 
Hallo,

Kijk eens in apparaatbeheer of er veel programma`s opstarten.

Ook kun je eens kijken of Malwarebytes iets vindt.
www.malwarebytes.org
Kies voor gratis downloaden.
 
hoi, inmiddels is het erger geworden, zodanig dat ik niets anders kon dan de aan/uit-knop gebruiken om uit te schakelen en nu komt de melding bij het opstarten dat er geen bootable device aanwezig is. Wel verschijnt er meteen na opstarten de merk van de computer: Fujitsu, daarna een tijdje een donker scherm en vervolgens dus de eerder genoemde melding.
 
Dit gaat over Acer, maar je kunt eens kijken hoe dit voor Fujitsu werkt.

U kunt de foutmelding 'No Bootable Device' te zien krijgen als uw computer geen harde schijf, solid state schijf of andere bootable drive kan vinden om het besturingssysteem te laden. Dit kan soms worden veroorzaakt door een wijziging van de instellingen in uw BIOS of UEFI. Voer de volgende stappen uit om deze situatue op te lossen:

  1. Houd de power-knop gedurende 5 seconden ingedrukt om het apparaat uit te schakelen.
  2. Schakel het systeem in. Zodra het eerste scherm met het Acer logo verschijnt, drukt u onmiddelijk op de toets F2, of de toets DEL voor een desktop, om de BIOS te openen.
  3. Druk op F9 en vervolgens op ENTER om de standaardconfiguratie te laden. Druk op F10 om uw wijzigingen op te slaan, en start het systeem opnieuw op. Selecteer Ja en druk op ENTER om te bevestigen.
 
mmmmm, ik ben door de BIOS heen gegaan, heb eigenlijk niets gewijzigd, maar ik kom nu iets verder: het blauwe windows-raam in het midden van het scherm is verschenen, met daaronder die draaiende puntjes. Ik laat dit een poosje hobbelen.
 
Afwachten, hopelijk start hij op.
Hier een video voor een Fujitsu
 
Dank voor het posten van de vid. Alhoewel de maker ervan dit niet helemaal duidelijk in beeld heeft gebracht, heb ik toch de stappen kunnen doorlopen. De laptop startte op, en 'automatic repair' wilde gaan beginnen, maar na verloop van tijd (ong. 10 min.) kreeg ik een blauw scherm met bovenin 'Recovery' en de melding dat er een 'unexpected error has occurred'. Error code 0xc00000e9.
Ook hoorde ik een 'snijdend' geluid, ik denk van de harddisk, dus het zou me niet verbazen als er iets aan de hand met de hardware is.
 
Of jou hardeschijf heeft zijn beste tijd gehad of is beschadigd.

Ik weet niet hoe goed jou Engels is, maar hier een uitleg en mogelijke tips voor de foutmelding.
 
Bedankt. Ik vermoed zo dat er iets aan de hand met de harde schijf is. De laptop is een refurbished, die ik twee jaar geleden heb aangeschaft.
 
Hopelijk helpt de link om het toch nog aan de praat te krijgen.
 
welk model Fujitsu computer heb je precies?

Staan er nog bestanden op die gered moeten worden?

Gezien de foutmelding en de beschrijving van wat er gebeurt ga ik erin mee dat de harddisk aan het begeven is.

Een andere harddisk plaatsen, en dan meteen upgraden naar een SSD, is vaak niet zo moeilijk. Op youtube staat meestal wel een filmpje van jouw specifieke laptop hoe je dat moet doen. Voor 50 euro heb je al een 500 GB SSD.

Ik heb even een filmpje van youtube geplukt als voorbeeld.
 
De harde schijf was inderdaad versleten. Ik heb de laptop aangeboden bij een reparateur, die er een SSD heeft ingezet. Vreemd, wan ik heb de laptop, een refurbished, twee jaar geleden aangeschaft bij computercenter.nl. Gelukkig had ik alle bestanden in de cloud staan, dus ik ben niets kwijt.
Het is overigens een E-series 736. Deze thread kan aangemerkt worden als opgelost. Dank voor alle moeite!
 
Een hard schijf kan helaas kapot gaan, ook na twee jaar.
Maar het belangrijkste is dat hij weer werkt en nu sneller is door een SSD :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan