• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

opstarten laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbieken

Nieuw lid
Lid geworden
8 apr 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ik kamp al een heel poosje met problemen met mijn laptop.
Het internet val geregeld uit, terwijl op een andere pc en smartphones en tablet dat niet gebeurd.
Zojuist heb ik nog zo iets raars meegemaakt. Ik wou mijn laptop opstarten zonder internet en dat ging niet.
Nu vraag ik me af, sinds wanneer kan je je laptop niet gewoon opstarten om in je eigen gegevens te kijken zonder ingelogd te zijn op internet.
Iemand een antwoordje?
 
Met zo weinig informatie kunnen we natuurlijk weinig.
Wat voor laptop? (Merk en model)
Besturingsysteem? (Windows, chromebook, Mac?)
Omschrijf eens duidelijker wat je precies bedoelt met "Ik wou mijn laptop opstarten zonder internet en dat ging niet.". Kreeg je foutmeldingen, wat gebeurde er precies?

In principe zou elke computer moeten kunnen opstarten zonder internet.
 
Een laptop zonder internet hoort gewoon op te starten. Gebruik jij kabel of via wifi?
 
Sorry dat mijn vraag niet volledig was.
Ik heb een laptop Acer Aspire 6930, al een oudje dus, met windows 10.

Wat mijn vraag betreft, ik had deze morgen geen internet (telenet) en wou opstarten maar kon niet inloggen. Ik kreeg de melding dat het niet lukte omdat ik geen internet had. Ik vind dat nu heel raar omdat ik reeds jaren kon inloggen zonder internet om naar mijn foto's en documenten te kijken als ik op plaatsen was waar geen internet was. Ik kon zelfs Farmheroessaga spelen dan.
Maar vandaag dus niet.

Ik gebruik wifi.
Dat valt dus geregeld regelmatig uit, alhoewel de andere toestellen, smartphones en tablet wel degelijk internet hebben. Het internet staat nochtans aan (lampje brandt op het toestel voor internet), icoontje onderaan rechts geeft ook aan dat ik internet heb. Als ik op dat icoontje klik dan gaat er een scherm open en daar staat ook dat ik internet heb. En nochtans, op het scherm krijg ik de melding dat ik geen internet heb.

Ik had dat bij mijn vorige laptop ook, juist hetzelfde probleem, en die was nog maar 4 jaar oud. Internet viel ook steeds uit. Elke keer moest ik uitloggen en terug inloggen om terug internet te hebben. Ook daar had ik internet in het icoontje onderaan links, en het lampje brandde ook.
Van die laptop is dan het scherm uitgevallen en kon ik hem niet meer afleggen. De batterij zat er binnenin en ik kon die niet afleggen. Na zoveel tijd viel die uit en 15 seconden later sprong die weer aan. Dat heeft zo doorgegaan totdat de batterij leeg was. Resultaat: moederbord en grafische kaart stuk. En daarom zit ik weer op mijn trage oude laptop te tokkelen.

Overlaatst kreeg ik in de spam een mail dat ik op schunnige sites was geweest en dat men de foto's aan al mijn vrienden ging doorzenden. Ik moest een code doorgeven zodanig dat hij of zij dat niet zouden doen. Daar ik niets wist van schunnige sites heb ik dit niet gedaan. En tot nu toe heb ik niets meer gehoord of gezien van die persoon.

Ik ben wel al een beetje ouder, maar weet wel dat ik geen code mag doorgeven en dergelijke, maar het verschiet toch hoor.

Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben geweest en dat ik misschien een antwoordje kan lezen binnenkort.

Groetjes

Robbieken
 
Nog iets vergeten te zeggen: In die mail die ik gekregen heb stond ook: ............. is uw paswoord. En dat klopte nog ook.
 
Dat wachtwoord in de mail hebben ze gewoon ergens buit gemaakt en willen ze graag geld zien.
Niet op in gaan. Want ze hebben geen beelden, dit is gewoon chantage.

Wat betreft de laptop, heb jij geen lan kabel in huis? anders even lenen)
Zo ja sluit die dan aan op het modem en de laptop, ga naar apparaatbeheer, verwijder daar onder netwerk adapters, de draadloze adapter het herstart de laptop.
Er wordt dan een nieuw adapter geïnstalleerd.
Als dat is gebeurd verwijder de lan kabel en log opnieuw in via wifi.
 
Mocht de wifi weer werken, doe dan eerst het volgende.

Klik op de knop Start, typ in het zoekveld Apparaatbeheer en druk op Enter. Dubbelklik in het venster Apparaatbeheer op Netwerkadapters om de lijst uit te vouwen.
Klik onder Netwerkadapters op de juiste LAN-adapter om deze te selecteren.
Klik op de menubalk op Actie en vervolgens op Eigenschappen.
Klik in het venster Eigenschappen op het tabblad Energiebeheer.
Klik in het tabblad Energiebeheer op het selectievakje naast De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen om het vinkje te verwijderen.
OPMERKING: Sommige WLAN-adapters hebben nog een instelling voor energiebesparing, naast de instelling op het tabblad Energiebeheer. Klik op het tabblad Geavanceerd en probeer een instelling voor energiebesparing te vinden. Als u deze hebt gevonden, schakelt u de instelling uit.
Klik op de knop OK.
 
Hallo Aarie 25
Dank je vriendelijk voor je antwoord.
Ik heb laat gisterenavond nog een drastische maatregel genomen hoor.
Ik heb deze nacht gans de laptop geformatteerd en een nieuwe versie van windows opgezet.
Nu draait die op een minimum aan programma's en volgende week ga ik achter een nieuwe laptop die wel wat zwaarder zal zijn dan deze.
Ik vond het niet veilig meer om met deze verder te werken. Er stonden foto's en documenten op met een grijs kruis in zodanig dat ik die niet meer kon openen.
Ik vertrouwde het niet meer.

Mijn grote dank
 
Hallo Robbieken,

Werkt de laptop nu wel zonder problemen?
Foto`s met een grijs kruisje erin heeft vaak met Onedrive te maken.
Heb jij die foto`s aan Onedrive gekoppeld?
 
Hallo Aarie25, de laptop werkt redelijk, maar ja het is een beestje van dik 12 jaar oud geloof ik. Dus daar moet je niet al te veel niet meer van verwachten he.
De foto's met een kruisje had ik opgeslagen op een externe schijf. Dus, dat is geen probleem.

Groetjes, bedankt en nog een heel fijn weekend.
 
Hallo Robbieken,

Nee daar ben ik het wel mee eens.
Gelukkig heb jij de foto`s veilig staan :)
Jij ook een fijn weekend!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan