• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opstarten lukt niet lenovo ideapad 110

Lenovo ideapad 110 start niet op

  • .

    Stemmen: 0 0,0%
  • .

    Stemmen: 0 0,0%
  • P

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    0
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lydialida

Nieuw lid
Lid geworden
3 dec 2017
Berichten
5
Waarderingsscore
0
IK BEN DESPERATE:
lenovo helpdesk en paradigit zijn vandaag niet bereikbaar.
Ik heb een Lenovo ideapad 110-15ISK
1/2 jaar oud

De labtop was leeg tijdens het printen van een bestand. Ik leg hem aan de netstroom maar hij start niet meer op.
Ook niet als ik de homebutton 15-30 ingedrukt houd. Je hoort na 15-20 secondes wel dat er iets gebeurd een motortje maakt geluid maar stopt gelijk na 2 secondes.
Dit al meerdere keren geprobeerd maar het scherm blijft zwart en de labtop start niet op . Ik heb geen enkele optie om een F-Toets te gebruiken.
Aan de zijkant zit een piepklein gaatje, de novoknop maar daar gebeurd ook niks als ik die met een pinnetje indruk. Die is volgens mij voor systeemherstel.
Kan iemand helpen , heeft iemand tips?Alvast bedankt voor t lezen.
Gr. Lydia
 
Hallo Lydia
Heb je al geprobeerd om de accu er even af te halen?
Laat het net snoer er dan ook even af, zodat hij even geen stroom heeft.
Probeer het dan eerst eens even alleen op het netsnoer.
 
Ik vond deze manier van restten nog.
.
Lenovo IdeaPad laptops zijn uitgerust met de OneKey Recover systeem maakt back-ups en herstelt de computer in het geval van een hardware storing . Het kan gebruikt worden om de systeempartitie herstellen naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen of om gewoon gebruiker back-ups , zodat herstel mogelijk is moet je het nodig hebt in de toekomst . Voor het plegen van het gebruik van de OneKey Recovery System , moet u een back -up van alle belangrijke bestanden omdat een factory reset veegt volledig alle digitale inhoud op de harde schijf . Instructies
Als Windows normaal kan worden gestart

1 Sluit de netadapter aan de zijkant van uw IdeaPad .

2 Druk op de Novo -knop om de Lenovo starten OneKey Recovery System . De Novo -knop is aan de linkerkant van de ventilatieopening aan de linkerkant van uw IdeaPad .

3 Selecteer " System Recovery , " en laat de computer opnieuw op te starten .

4 Volg de aanwijzingen op het scherm om de systeempartitie herstellen naar de fabrieksinstellingen . Het herstelproces kan enkele minuten duren .
Als Windows niet kan worden gestart

5 Schakel de IdeaPad indien dit nog niet is uitgeschakeld .

6 Druk op de Novo -knop . De Novo -knop is aan de linkerkant van de ventilatieopening aan de linkerkant van uw IdeaPad .

7 Selecteer " Lenovo OneKey Recovery System " en druk op ' Enter '. De IdeaPad kan enkele duren minuten om de Factory Reset te verwerken .
 
Beste Arie, bedankt voor je bericht. Ik kan de accu er niet van af halen. dat zit geïntegreerd in de laptop. Dan zou ik hem helemaal moet open schroeven. Dan gaat er vast helemaal iets fout.
Dat van die novo knop had ik al gelezen maar dan gaat toch alles terug naar fabrieksinstellingen? dan ben ik alles kwijt.
 
De accu er uit halen wordt dan lastig.
Laad de accu wel op als hij aan het snoer zit?
Zo ja misschien moet je hem eerst goed opladen.

Als ik de tekst lees uit mijn vorige bericht (is vertaald uit het Engels)
Zou je ook een herstelpunt terug kunnen gaan, dit zonder verlies van bestanden.
Maar ik weet niet of dit bij jou stond ingesteld?
Maar ik weet dus niet of die optie in beeld komt als je het opstart.
 
Dat is het nu net, er gebeurd helemaal niks. alleen hoor je als ik de home button ingedrukt houd 15 secondes dat de labtop geluid maakt, een zacht zoemend/ brommend geluid maar stopt direct na 2 secondes. Als ik de novo knop ingedrukt houd gebeurd er ook niks. Dan probeer ik aan netstroom en zonder netstroom. Het is een kleine ingang waar je alleen met een paperclip in kunt. Ik hoor dat je een kleine klik maakt maar weet dus niet wat er zou moeten gebeuren. weet alleen dat het scherm zwart blijft en er verder ook geen actie plaats vind. pffff
 
als je geen lampjes zie branden dan scheelt er wellicht iets aan de voeding ...zie je wel lampjes branden zoals deze van de SSD maar blijft het scherm zwart scheelt er wellicht iets aan de videokaart hoe dan ook aangezien deze Lenova maar een ½ jaar oud is kun je wellicht garantie claimen .
 
Het is een kleine ingang waar je alleen met een paperclip in kunt. Ik hoor dat je een kleine klik maakt maar weet dus niet wat er zou moeten gebeuren. weet alleen dat het scherm zwart blijft en er verder ook geen actie plaats vind. pffff

Als je normaal de laptop reset via het gaatje.
Krijg je een recovery scherm te zien, waar je kunt kiezen wat je wilt doen.
 
als je geen lampjes zie branden dan scheelt er wellicht iets aan de voeding ...zie je wel lampjes branden zoals deze van de SSD maar blijft het scherm zwart scheelt er wellicht iets aan de videokaart hoe dan ook aangezien deze Lenova maar een ½ jaar oud is kun je wellicht garantie claimen .
Ja er brandt wel een lampje, ik ga de bon zoeken en richting paradigit. Bedankt voor je bericht.
 
Als je normaal de laptop reset via het gaatje.
Krijg je een recovery scherm te zien, waar je kunt kiezen wat je wilt doen.
Ja zoiets dacht ik al, bedankt voor je tijd. Ik ga zo naar paradigit.
 
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan