• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Opstarten traag

• Onderwerp starter Onderwerp starter Agie
  • Startdatum Startdatum

Agie

Nieuw lid
Lid geworden
4 mei 2025
Waarderingsscore
1
Hallo,

Graag wat hulp gewenst. Mijn laptop start trager op en in het verleden wilde een HJ-log weleens helpen.
Kan iemand me daaraan helpen?

Vriendelijk dank.

Bedankt voor je reactie. Ik krijg bij het downloaden deze melding.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2025-05-04 093313.png
    Schermafbeelding 2025-05-04 093313.png
    5,9 KB · Weergaven: 9
Hallo,

Ga op die melding staan en klik erop, dan kan je toestemming geven.

Hallo,

Ik zag te laat dat je hier ook je vraag had neer gezet: https://www.pc-helpforum.be/topic/81480-hulp-log/
We zijn allemaal vrijwilligers en reageren wanneer mogelijk dus had je nog even afgewacht of een herinnering gestuurd daar.
Geef dus even netjes door dat we hier verder gaan wel zo netjes.

Ik ga de logjes door nemen.

Inderdaad, maar ik heb het idee dat de site niet meer zo actief is en zo mijn twijfels nu heb(alhoewel ik altijd goed ben geholpen en ook waardeerde).Dat is de reden waarom ik de vraag ook hier heb geplaatst is. Mocht de site nog goed te gebruiken is dan blijf ik daar posten. Laat het maar weten oke?.Het was van mijn kant geen ongeduld. Bedankt dat je het logje wil doornemen.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Dat forum is nog goed actief hoor, en ik help daar ook. Wat we niet doen in de malware secties is door elkaar heen werken omdat dat verwarring geeft.
Ik ga je hier dan ook verder helpen maar geef het wel door dit is gewoon netjes.

Doe de volgende stappen:

Stap 1.
Weg gaan naar
6718cd49d7104-shell32_271-8.png
Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in.
    14-20170420-72a17d.png
    . Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's (3x), klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • App Explorer
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

Stap 2.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie
    5c6a9c980cc4f-RunAsAdmin.jpg
    Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Bijlagen

Hallo,

Heel goed, hoe draait de pc nu na deze schoonmaak beurt?

De laptop is weer op snelheid! Dank je wel. Moet ik verder nog iets doen?

Hallo,

De laatste stap.
Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.

• Klik met de rechtermuisknop op
    577bf0efb8088-FRST.png
    FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.

Hierna ben je klaar :)

Terug
Bovenaan