Optie Systeembackup in W10 niet zichtbaar

Ruud Muschter

Nieuw lid
Lid geworden
7 dec 2013
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste mensen,

Om een systeembackup te maken van Windows10, zie ik op diverse sites de volgende aanwijzingen:
- Start
- Instellingen
- Bijwerken en beveiliging
- Back-up
- Back-up maken en terugzetten (Windows 10)
- Een systeemkopie maken
- [dan een schijf kiezen]
- Volgende
- Back-up starten.

Mijn nieuwe pc draait op de laatste versie van Windows 10. Ik krijg echter in het geheel niet de bovengenoemde keuze te zien om een systeemkopie te maken. In de bijlage een schermprint van hoe het eruitziet.
Heeft iemand voor mij een tip hoe ik de Systeemkopie wel kan realiseren (niet in de cloud overigens)?
Alvast hartelijk dank.

vr. gr.

Bijlagen

• Schermprint Windows 10 over backups.jpg
    Schermprint Windows 10 over backups.jpg
    57,7 KB · Weergaven: 4

Emi

NCF Goeroe
Lid geworden
18 sep 2012
Waarderingsscore
193
Punten
0
klik verder op ga naar backup maken en terugzetten (Windows 7)
vergeet ook de systeemherstelschijfje niet te maken ...deze heb je immers nodig om op te starten indien je systeem (lees Windows ) het laat afweten .

Lange Pier

NCF Goeroe
Lid geworden
4 nov 2008
Waarderingsscore
499
Punten
0
Gebruik een 3e party back-up tool, die van Windows 10 is niet meer echt goed onderhouden, ze adviseren dat zelf ook.

Ik gebruik tegenwoordig Disk Master Free voor incrementele back-up, enige andere die dat gratis kan bij mijn weten is Aomei, die gebruikte ik eerst maar kreeg te vaak een BSOD.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Waarderingsscore
70
Punten
0
Ik wil ook geen Win sys back-up.
Ik werk al jaren probleemloos met Macrium Reflect Free, al vind ik de user interface niet geweldig.
(Ik maak alleen full back-up's van C:)

erikdenhouter

Gewaardeerd
Lid geworden
14 jun 2019
Waarderingsscore
83
Punten
0
Leeftijd
64
Het zit inderdaad (ook ?) in 'Backup maken en terugzetten (Windows 7)', en dan links boven.
Dat kan je ook via het oude Configuratiescherm bereiken (Start - Systeem - Configuratie), of die link in je eigen schermprint hierboven.

De backup voor Windows 7 werkt nog wel, (en zeker de systeembackup), maar ik heb gelezen, en zelf ook een keer meegemaakt, dat de backup maken naar een partitie van 2GB of groter aan het eind afsluit met een foutmelding dat de BU niet gemaakt kan worden. Op een partitie onder 2 GB (ik heb 1,5 GB geprobeerd) kwam dit bij mij niet voor.

Laatst bewerkt:

erikdenhouter

Gewaardeerd
Lid geworden
14 jun 2019
Waarderingsscore
83
Punten
0
Leeftijd
64
Foutje hierboven, ik bedoelde natuurlijk: "...de backup maken naar een partitie van 2TB of groter....", en de andere GB's zijn ook TB's :confused:

Bovenaan Onderaan