• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Optie Systeembackup in W10 niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud Muschter

Junior lid
Lid geworden
7 dec 2013
Berichten
55
Waarderingsscore
6
Beste mensen,

Om een systeembackup te maken van Windows10, zie ik op diverse sites de volgende aanwijzingen:
- Start
- Instellingen
- Bijwerken en beveiliging
- Back-up
- Back-up maken en terugzetten (Windows 10)
- Een systeemkopie maken
- [dan een schijf kiezen]
- Volgende
- Back-up starten.

Mijn nieuwe pc draait op de laatste versie van Windows 10. Ik krijg echter in het geheel niet de bovengenoemde keuze te zien om een systeemkopie te maken. In de bijlage een schermprint van hoe het eruitziet.
Heeft iemand voor mij een tip hoe ik de Systeemkopie wel kan realiseren (niet in de cloud overigens)?
Alvast hartelijk dank.

vr. gr.
 

Bijlagen

  • Schermprint Windows 10 over backups.jpg
    Schermprint Windows 10 over backups.jpg
    57,7 KB · Weergaven: 4
klik verder op ga naar backup maken en terugzetten (Windows 7)
vergeet ook de systeemherstelschijfje niet te maken ...deze heb je immers nodig om op te starten indien je systeem (lees Windows ) het laat afweten .
 
Gebruik een 3e party back-up tool, die van Windows 10 is niet meer echt goed onderhouden, ze adviseren dat zelf ook.

Ik gebruik tegenwoordig Disk Master Free voor incrementele back-up, enige andere die dat gratis kan bij mijn weten is Aomei, die gebruikte ik eerst maar kreeg te vaak een BSOD.
 
Ik wil ook geen Win sys back-up.
Ik werk al jaren probleemloos met Macrium Reflect Free, al vind ik de user interface niet geweldig.
(Ik maak alleen full back-up's van C:)
 
Het zit inderdaad (ook ?) in 'Backup maken en terugzetten (Windows 7)', en dan links boven.
Dat kan je ook via het oude Configuratiescherm bereiken (Start - Systeem - Configuratie), of die link in je eigen schermprint hierboven.

De backup voor Windows 7 werkt nog wel, (en zeker de systeembackup), maar ik heb gelezen, en zelf ook een keer meegemaakt, dat de backup maken naar een partitie van 2GB of groter aan het eind afsluit met een foutmelding dat de BU niet gemaakt kan worden. Op een partitie onder 2 GB (ik heb 1,5 GB geprobeerd) kwam dit bij mij niet voor.
 
Laatst bewerkt:
Foutje hierboven, ik bedoelde natuurlijk: "...de backup maken naar een partitie van 2TB of groter....", en de andere GB's zijn ook TB's :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan