• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Originele logo's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roodje

Gevestigd lid
Lid geworden
4 aug 2014
Berichten
462
Waarderingsscore
0
Dag helpers,
Ik heb net een nieuwe laptop en werk graag met snelkoppelingen op het bureaublad. Het maken van een snelkoppeling geeft geen problemen maar hoe krijg ik het originele logo erbij? (bv. Het rode vlakje met de pijl van YouTube of de gekleurde G van Google of het logo van NCF). Ik kan alleen maar kiezen uit de logo's die Windows biedt. Alvast dank voor jullie reactie.
Roodje
 
Hallo,

Heb jij al gekeken via de eigenschappen van de snelkoppeling en dan ander pictogram?
Bij mij zijn veel pictogrammen origineel, alleen omdat ik Chrome als standaard browser heb ingesteld, zie je bijvoorbeeld bij Outlook.com een Google Chrome pictogram.
Maar ik gebruik ook weinig programma`s dus vind ik het niet storend.
 
Met IconsExtract kan je de logo's uit een programmabestand halen en deze gebruiken om handmatig toe te wijzen aan bijvoorbeeld snelkoppelingen. Of de icons zoeken via internet. Zo heb ik mijn bureaublad en mappen aangepast.
5d8248aa5051b-screenshot_01.jpg
 
hier zijn de 3 icoontjes .. google , youtube en het ncf .
*diende ze in te pakken want deze extensie werd niet toegelaten ..

ik haal de afbeelding op als png maar dien deze om te zetten met paint naar jpeg en gebruik EasyPicture2Icon om vervolgens de icoontjes aan te maken ..(freeware versie )
 

Bijlagen

  • icoontjes.zip
    820 bytes · Weergaven: 3
Aarie, dat was het eerste dat ik deed maar dat was het dus niet. Ik gebruik Edge als browser maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt. Ik ga nu eerst de aanwijzingen van ShadyAngel volgen en als dat niet helpt komt Emi aan de beurt.
 
IcoConvert kan zowat alle afbeelding(bestandjes) converteren naar het ico-formaat alsook verschillende afmetingen toepassen. Ik gebruik deze al jaren en werkt zeer goed voor mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan