• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

OS partitie backuppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Ik gebruik op mijn desktop al jaren back-up software om mijn systeem te backuppen. Zonder dat ik me bewust ben dat ik dit heb ingesteld, backupped hij mijn OS partitie, maar ook mijn "System reserved file" partitie. Bij het restoren hoef ik ook maar n partitie te selecteren en gaat alles goed (waarbij ik niet weet of die "System reserved file" partitie ook wordt teruggezet. Waarschijnlijk wel)

Onlangs heb ik echter mijn laptop opnieuw ingericht en daar gebeurt dit niet. Alleen de OS partitie wordt gebackupped. Natuurlijk kan ik de hidden partie met de re-installs wel appart selecteren en backuppen, maar dat is niet het probleem.

Wat ik eigenlijk wil weten is of het voor een betrouwbare restore noodzakelijk is om altijd beide partities te backuppen en terug te zetten en wat het mogelijke principile verschil is tussen de System reserved fiel" partitie op mijn desktop, welke maar 100MB groot is en de veel grotere herstel partitie van mijn laptop, waar natuurlijk wel ook de herstel software op staat.
Gebeurt bv. in beide gevallen het booten via die hidden partities? Bijven die hidden partities onveranderd, of zijn er gebeurtenissen waardoor die hidden partities kunnen veranderen. In dat geval zal het een probleem kunnen zijn als beide bij elkaar horende files uit sync. kunnen gaan lopen doordat ik bv alleen de OS-partitie terugzet.
Al vast bedankt voor verhelderende reacties:)

VenG
 
In principe hoef je de recoverypartitie maar 1x te back-uppen, simpel omdat er verder toch niks in verandert.
 
Maar hoe zit dat met die systeempartitie van 100 MB. Volgens 'n kennis is dat een bootpartitie. Geldt daar hetzelfde voor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan