• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Oude computer in bruikleen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pamabo

Junior lid
Lid geworden
7 jan 2017
Berichten
59
Waarderingsscore
0
Mijn computer is gecrashed en in afwzchting van nieuwe heb ik effe oude computer van iemand in bruikleen gekregen met vista op..internet explorar staar erop maar ik krijg constant melding dat internet inhoud geedt geblokkeerd wegens beveiligingscertificaat fout..hoe kan ik daarvan af geraken?
 
Kijk ff of de tijdsinstellingen juist zijn. Had hetzelfde probleem ook met een oude PC. Deze resette constant de tijd naar een paar jaar terug omdat de batterij op het moederbord leeg was dus sloeg het moederbord de tijdsinstellingen niet op en moest ik iedere keer weer handmatig de tijd instellen om te kunnen internetten.

Wat je in dat geval kan doen is de batterij op het moederbord verwisselen met een nieuwe.

Als dit niet het geval is dat de tijd het probleem veroorzaakt weet ik het ook niet precies.

remove-battery.jpg
 
het is niet aanbevolen om verder te gaan met Vista aangezien deze niet meer ondersteund word en daar door achter blijft van update's...ook betreffende de IE9 is deze dus ver achter en onveilig.
 
Als je toch wil doorgaan met Vista in die leencomputer - installeer dan of Opera of Firefox om veilig te kunnen internetten.
Opera heeft veel weg van Google Chrome en heeft verrassende toepassingen aan boord, zoals What'sApp.

Download
522adc2487fb5-SecurityCheck_cannednieuw.jpg
Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan