• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Oude dozen CD's en DVD's vernietigen hoe en waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je geen vuurkorf houd ze dan gewoon met een vleestang boven het gasstel of doe ze even in de oven op 200 graden of zo dan doen ze het echt niet meer. Wat ook wel eens gebeurd is ze tussen een bankschroef klemmen en er een spijker doorheen slaan!
 
Dank voor de link Porrelaar. Tot mijn verrassing mogen cd's en dvd's in de afvalbak... Nooit gedacht.

Nu nog gaan zoeken op welke schijfjes gevoelige info staat (zal een hele klus worden).

---------- Bericht toegevoegd op 18:27 ---------- Vorige bericht was op 18:08 ----------

Een voor een, daar kan ik een paar dagen voor uittrekken Rubensky :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan toch een hele stapel klemmen met bijv. tape eromheen.
 
Nog een vraagje, komen er bij verhitting van cd's geen giftige dampen los?
 
Nog een vraagje, komen er bij verhitting van cd's geen giftige dampen los?

met verhitting zelf niet neen ....indien je deze zo verhit tot ze smelten en beginnen te branden dan wel dus !
 
Een keer goed verhitten of met een boormachine er eenscwat gaten in biren.

Sent from my GT-I9305 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
Een paar manieren om... ep 6. Let op de opschrift van de cd:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
of je neemt zo eentje zoals hier ...maar pas op dat je er zelf niet in komt vast te zitten ...gebeurt dit dan toch blijft er niets over van je !!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou kokend water een oplossing kunnen zijn?
 
Gewoon de hele stapel paar seconden in de magnetron, of met een zakmes een diepe kras er in zetten en dan weggooien
 
Is er dan geen ontploffingsgevaar (in de magnetron?) Op You Tube zag ik daar een voorbeeld van...
 
Ze beginnen meteen te knetteren, en als je ze er te lang in laat zitten, gaan ze mogelijk wel branden. Maar aan de video's te zien, gaat dat niet echt snel. Zelfs op het fornuis. Ze hoeven er ook maar een paar seconden in, dan is de aluminium laag al versnipperd en de cd onleesbaar.
 
Ok, paar seconden dus, hoeveel kunnen er tegelijk in een kleine magnetron?
 
Dat is een kwestie van uitproberen. Ik heb het zelf alleen met een enkele cd geprobeerd. Gewoon om te kijken of het werkte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan