• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Oude laptop versnellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijssel59

Nieuw lid
Lid geworden
8 jun 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Goedemiddag.
Wie kan me helpen?
Ik heb een Lenovo G50-30 van een jaar of 6 en die wil ik wat sneller maken!
Ik heb W10 er opnieuw opgezet maar ik wil ook meer doen. Geheugen uitbreiden???
Ik heb een paar screenshots van cpu-z als bestand toegevoegd.
Wie helpt mij?
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • cpu.docx
    84,8 KB · Weergaven: 14
Waar gebruik je hem voor? Als het alleen maar simpele dingen zijn, als een mailtje en wat we surfen, is een geheugen uitbreiding niet echt nodig. Omdat je laptop nog een harddisk heeft zou die vervangen met een SSD een betere optie zijn.
 
Een PC/notebook wordt niet sneller door meer geheugen, hooguit minder langzaam als er hoeft te worden gewapt.
En idd, een SSD kan wat schelen maar het is een hele trage CPU en een solex opvoeren?
 
Hartelijk dank allebe:oops:i.
Zo laten dus of n nieuwe aanschaffen !!
 
ik heb dezelfde laptop. Vervanging van een SSD was weldegelijk een hele verbetering. (aangezien ik een barst maakte in het venster dat laten vervangen door een mat venster: ook een verbetering voor relatief veel geld.)
 
Kunt u iets duidelijker zijn?
 
Hoop ruis op de lijn.

@ijssel59 Als je een de oude harddisk eruit haalt en een SSD plaatst ben je van het probleem af.
 
de vraag die gesteld wordt in # 2 "waar gebruik je hem voor? " is in feite nog niet beantwoord door ijssel59.Misschien is het dan mogelijk - behalve de HD vervangen door een SSD - een goed advies te geven.
 
Het vervangen van een mechanische harddisk voor een SSD levert altijd significante snelheidswinst op. Het maakt niet uit waarvoor je een PC gebruikt.
Iedere PC zonder SSD is zwaar verouderd en heeft altijd een upgrade naar een SSD nodig. No matter what you do with it.
 
Ik heb meerdere oudere en tragere computers een tweede leven gegeven door de harddisk te vervangen door een SSD, dus ik weet gewoon dat het de investering waard is.

Maar of meer geheugen een goede zet is, moet je eerst weten waarvoor de computer gebruikt wordt.

Voor een beetje simpel internet en simpel computergebruik is meer geheugen echt niet noodzakelijk en levert dan ook amper snelheidsverbetering op.
 
Meer geheugen levert NOOIT snelheidswinst op, waarom blijft die misvatting toch bestaan.

En een SSD met die processor blijft langzaam, laden wordt sneller maar de processen verder niet.
 
Meer geheugen levert NOOIT snelheidswinst op, waarom blijft die misvatting toch bestaan.
Omdat het geen misvatting is. Bij te weinig geheugen wordt er gebruik van een wisselbestand gemaakt, wat een stuk sneller is dan wel een wisselbestand gebruiken.

Meer geheugen betekend dat de computer geen gegevens in het wisselbestand hoeft te plaatsen om geheugen vrij te maken, zodat er een ander geheugensegment uit hetzelfde wisselbestand gehaald kan worden om te gebruiken. Als er voldoende geheugen is om alle nodige data tegelijk beschikbaar te houden is het gebruik van het wisselbestand in Windows niet nodig en reageert de computer sneller.
 
Mijn bejaarde laptop (Toshiba) heeft destijds veel baad gehad bij een ssd en uitbreiding geheugen van 4 naar 8 gb, mede omdat de video kaart er ook van gebruikt.
 
Dank!
Blijft n beetje moeilijk omdat de antwoorden toch een beetje tegengesteld zijn...
Ik gebruik de laptop voor stamboomonderzoek.
Daarbij heb ik vaak veel tabs open staan, het Aldfaerprogramma, wil in de cloud foto's aanpassen en dat soort werkzaamheden voor mijn hobby.
Als het al werkt wat moet ik aanschaffen en wat zijn de kosten? Want als ik voor 2x zo veel een nieuwe haal dan is het zondegeld toch?


Dank voor de vele antwoorden, een mooi forum!!
 
Ik kan Lange Pier bijtreden, SSD levert inderdaad snellere resultaten, maar de CPU de processor is zoals Lange Pier het zegt een solex (traag) moest er een betere processor aanwezig zijn zou ik het overwegen, maar bij deze niet.
 
Omdat het geen misvatting is. Bij te weinig geheugen wordt er gebruik van een wisselbestand gemaakt, wat een stuk sneller is dan wel een wisselbestand gebruiken.
Een PC/notebook wordt niet sneller door meer geheugen, hooguit minder langzaam als er hoeft te worden gewapt.
Wel een misvatting wat door mensen zoals jij in stand wordt gehouden.
 
Laten we eens vrolijk offtopic gaan.
Laat je onderbouwing maar eens zien. Met benchmarks.

Mijn onderbouwing:

 
Laatst bewerkt:
Blijft gewoon onzin.
Dat is een dooddoener opmerking zonder onderbouwing. Als je dan wilt reageren op de claim dat het niet werkt, onderbouw dat dan tenminste met een bron. Iets wat Enigma147 wel doet door een filmpje van Linus Tech Tips te posten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan