• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Oude laptop versnellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij is het een non-discussie. Het vertrekpunt is immers verschillend:
1) Als je een swappende pc hebt door gebrek aan voldoende geheugen vermindert die vertraging door ofwel het probleem op te heffen door voldoende geheugen te plaatsen, ofwel het swappen te versnellen met een SSD.

2) Belangrijk voor deze keuze is eerst vast te stellen of er bij jou sprake is van swappen. Kijk in de taskmanager naar je geheugengebruik. Dan krijg je een indruk. Als de pc gaat swappen merk je dat vaak aan een vertraging die afhangt van hetgeen je open hebt staan. Met een HDD wordt hij dan echt tergend traag.
(De video heeft het er constant over hoeveel ram je nodig hebt om swappen bij gamen of zware applicaties te voorkomen. Dat lijkt me bij jou niet van toepassing.)
Als er geen sprake is van swappen heeft geheugenuitbreiding m.i. weinig zin.

(Eerder werd al vermeld dat het laden van applicaties vanaf een SSD sneller gaat, dus die winst pak je mee als je een SSD plaatst)
 
Volgens mij is het een non-discussie. Het vertrekpunt is immers verschillend:
Nee hoor, de bewering dat een PC sneller wordt met meer geheugen klopt niet, het ging niet over het aanspreken van het wisselbestand door te swappen ernaar en eruit wat ik zelf ook al aanhaalde.

Want dan is het ook zo dat het minder langzaam wordt als het wisselbestand niet hoeft worden aangesproken, lijkt mij logisch.

Het wordt ipp zelfs langzamer, er moeten immers meer geheugenadressen worden aangemaakt.
Alleen merk je er daar niets van.

En ik moet dat onderbouwen? dacht het niet, als je het niet snapt......
 
ik hoop dat ijssel59 door de bomern het bos nog kan zien. Als je hulp wilt hebbben voor vervanging van HD--> SSD (klonen) help ik je graag. Een 240 GB SSD kost ongeveer € 40.-- . Maak uit voorzorg wel een pst-kopie van je emailadresboek (als je met Outlook werkt).
 
Mijn bejaarde laptop (Toshiba) heeft destijds veel baad gehad bij een ssd en uitbreiding geheugen van 4 naar 8 gb, mede omdat de video kaart er ook van gebruikt.
Ik had eerst alleen hd voor een ssd vervangen, en dat scheelde een heleboel, maar ik merkte dat hij toch nog wat te kort kwam voor gewone taken als internetten, doordat zoals gezegd het videogeheugen ook van mijn ram gehaald wordt. Mijn machine is geloof ik uit 2012, zeker geen snelheidsmonster, maar voor internet en mail lezen voldoet hij nog.

Ik wens je heel veel succes met de keuze wat te doen. Zoals @Najsnarf schrijft zijn ssd's niet zo duur. Als je het zelf kunt inbouwen en installeren, is het een voordelige investering.
 
sinds ruim twee dagen zie ik geen reactie meer van ijssel59. Kennelijk is alles naar wens gegaan.
 
Kan altijd mee naar volgende, tenzij niks naar keuze kan vinden waar niet bij inbegrepen zit natuurlijk weer, lastig lastig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan