• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Oude Set-up bestanden verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roodje

Gevestigd lid
Lid geworden
4 aug 2014
Berichten
462
Waarderingsscore
0
Dag vrienden,
Ik heb een vraag over oude set-up bestanden van Windows. Mijn AVG TuneUP-app geeft aan dat ik die zou kunnen verwijderen. Is dat ook zo? Het gaat om ruim 528MB. Ik wil geen onherstelbare schade aanrichten natuurlijk.
Mvrgr. Roodje
 
Ik veronderstel dat je een windows computer of laptop gebruikt, ga naar schijfopruiming en klik op systeembestanden opruimen, vink alles aan en laat opruimen.
 
Waarom die rommel gebruiken?
Met Windows 10?
Defender doet het net zo goed als andere A.V.'s

Heb je dan zo weinig ruimte? stelt toch niets voor?
 
Mijn AVG TuneUP-app geeft aan dat ik die zou kunnen verwijderen. Het gaat om ruim 528MB. Ik wil geen onherstelbare schade aanrichten natuurlijk.
Dat is ook vaak het probleem met dat soort programma`s.
Mensen krijgen (vage) klachten en weten vaak niet dat het door dit soort programma`s komt en zoeken dan de oorzaak ergens anders.
Dit soort programma`s halen vaak te veel weg en dan krijg je problemen met bijvoorbeeld Windows.
 
"Ik heb een vraag over oude set-up bestanden van Windows."
Bedoel je daar bestanden uit de Windows/Installer folder mee?
Zelf had ik daar 4 GB aan overtollige files.
 
Laatst bewerkt:
"Verwacht inderdaad geen wonderen qua vrijgekomen schijfruimte"
Hang er maar vanaf hoe lang je je systeem in gebruik hebt en wat je allemaal uitgespookt hebt. PatchCleaner (2016), maar die werkt idd wel goed, leverde mij 4GB op
 
Hallo lui,
Bedankt voor alle reacties en adviezen. 528MB is idd niet veel en ik laat de boel dan ook maar staan. Ben overigens wel geschrokken van de berichten over AVG op de site van Safetydetectives waarvan Lange Pier een link meestuurde. Ga overwegen een andere virusscanner te installeren hoewel LP vindt dat dat nergens voor nodig is.
 
In principe is de Windows 10 antivirus die standaard meegeleverd wordt al bescherming genoeg dan hoef je zelfs niet verder te zoeken, alleen AVG te verwijderen klaaaaar :)
 
Ter aanvulling van Donwoozy, de gratis Windows Defender komt altijd zeer goed uit de test.
 
@Aarie25 die link had Lange Pier ook gepost maar dan in het Engles ;-)
 
Dat had ik gisteren niet gezien ☺️
 
Hoe kan het dat Avast en AVG in de test van AV-Test (oktober 2020) zo hoog staat terwijl deze apps in het artikel in SafetyDetectives als hoogst twijfelachtig worden beoordeeld? Is men bij AV-Test misschien niet op de hoogte van de bijverdienste van deze producent? Of is het zo dat deze antivirusscanners wel goed werken maar dat de gebruiker er dan maar mee moet leven dat zijn gegevens worden doorverkocht?
 
Ik denk zelf dat SafetyDetectives betaald krijgen om de top 10 aan te prijzen.
Want Norton staat bovenaan en je kunt gelijk Norton voordelig kopen.
Av-test is onafhankelijke en betrouwbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan