• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook 2007 adressenboek kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotabibber

Gevestigd lid
Lid geworden
25 nov 2015
Berichten
287
Waarderingsscore
17
Hoi,

Een kennis van mij is zo dom geweest om haar adressenboek helemaal leeg te maken. Helaas ook geen oudere back-up aanwezig.

Ik heb het volgende geprobeerd:

Als u dit probleem wilt verhelpen, verwijdert u het Outlook-adresboek en installeert u het opnieuw. Ga hiertoe als volgt te werk:
Start Outlook.
Open het menu Extra en klik op E-mailaccounts.
Klik op Bestaande adreslijsten of adresboeken weergeven of wijzigen en klik op Volgende.
Klik op Outlook-adresboek en klik op Verwijderen.
Klik op Ja wanneer u wordt gevraagd het verwijderen te bevestigen.
Klik op Toevoegen.
Klik op Extra adresboeken en klik op Volgende.
Klik op Outlook-adresboek en klik op Volgende.
Klik op OK wanneer u wordt gevraagd Outlook opnieuw te starten.
Klik op Voltooien.

Weten jullie nog een andere oplossing?
 
Heeft zij geen herstel punt van enkele dagen voor dit probleem?
Misschien dat dat nog helpt.

Ook kun je haar beter zeggen een andere Office pakket te gaan gebruiken, want de 2007 wordt al lang niet meer ondersteunt en is dus een beveiliging risico.
 
Hoi Aarie,

Dank je voor de snelle service. Office pakket 2007 ondersteuning is bekend. Zij is als de dood voor veranderingen. Daar kan ze absoluut niet tegen. Ze werkt ook nog met Windows 7.

Herstelpunt zou ik nog kunnen proberen niet aan gedacht.
 
Helaas voor haar loopt die ook in Januari 2020 af.
Maar goed, eigen keus natuurlijk :)

Hopelijk werkt het nog met de herstelpunt.
 
Heb haar hier ook reeds voor gewaarschuwd.
 
Windows 10 is voor haar een betere optie dan als zij Windows 8.1 zou krijgen.
Want dat vond ik al helemaal niks.
Maar als zij bankzaken via de computer doet, dan had ik het wel geweten.
 
Ze doet bankzaken.

Heb in het verleden al Windows 10 een keer op haar computer gezet dat ging zo traag dat werkt niet goed op haar PC. Ben het met je eens Windows 8.1 is geen fijn systeem maar wel iets wat op haar computer zou kunnen gaan draaien.

Ze heeft ook een tablet en gaat de bankzaken daar nu op doen.

p.s. bij mij werkt de site soms zeer traag of laad soms helemaal niet op dit moment.

Berichten posten duurt ook langer als normaal bij mij.
 
Wat zijn de specs van haar computer?

Heb jij misschien last van traag internet?
Want anders kun je eens proberen jou modem even een minuutje van het stroom te halen.
Ook zou je eens kunnen kijken of dit met een andere browser ook zo is.
Want werkt het bij een andere browser zonder problemen, dan even de cookies wissen.
 
Durf niet te zeggen wat de specificaties zijn van de Packerd Bell computer.

Het internet is niet het probleem lag echt aan haar computer.

Computer is zeker 8 jaar oud.
 
Systeemherstel wordt nu uitgevoerd. Eventjes via teamviewer gedaan. Ze ergerde zich ook nu aan de computer dat ze er spontaan nogal eens uitgegooid wordt. De computer reageert zeer traag. Ze overweegt nu toch een keer om een nieuwe computer aan te schaffen.

Helaas is systeemherstel niet de oplossing. Heb er nu wel geleerd hoe ze de contactpersonen simpel kan terug plaatsen van de e-mails die ze al heeft ontvangen en bewaard.

Maar ja dat is niet compleet.
 
Laatst bewerkt:
Heeft zij soms een virus/adware op de computer staan, want dat kan de boel ook flink vertragen.
Laat haar eens met www.malwarebytes.org en AdwCleaner - gratis Adware Cleaner en Removal Tool scannen. Kies daar voor gratis downloaden

Jammer dat een herstelpunt terug zetten ook niet heeft geholpen.
Gelukkig kun je dan nog makkelijk een deel van de contacten terug zetten.
 
Heeft zij trouwens ook de prullenbak leeg gemaakt?
Want anders zou je daar de contacten terug kunnen halen.
Ook vind je hier nog andere opties.
 
Prullenbak zat helaas niets in ook niet bij verwijderde items er was ook geen outlook.bak bestand aanwezig helaas.

Die scanners gebruik ik al regelmatig bij haar zijn ook mijn favoriete scanners

Contact personen terug zetten zei ik tegen haar. Mailtje openen van wie je wilt opnemen. Dan 1 keer rechts klikken op het e-mail adres van de afzender en dan klikken toevoegen aan contact personen en dan klikken op Opslaan.
 
De link die @Aarie25 heeft gepost gaat uit van Outlook
in een bedrijfsomgeving, waar alles op de servers staat.

Wanneer Outlook in een privé computer gebruikt maakt van een POP3 account,​
dan wordt alles opgeslagen in het Outlook.pst bestand.​
Zijn hieruit alle adressen verwijderd, dan is dat DEFINITIEF.​

Wel kan het adresboek opnieuw aangemaakt worden.
Indien er nog genoeg e-mails zijn bewaard, dan telkens een e-mail van een contactpersoon​
openen en dan rechtsklikken op het e-mailadres en kiezen voor toevoegen aan het adresboek.​
 
Contact personen terug zetten zei ik tegen haar. Mailtje openen van wie je wilt opnemen. Dan 1 keer rechts klikken op het e-mail adres van de afzender en dan klikken toevoegen aan contact personen en dan klikken op Opslaan.

Ja dan zit er weinig anders op.
Misschien kan zijn als het adressen boek weer redelijk is bijgewerkt er een back-up van maken.
 
En als je zoekt op *.pst?
Komt er dan nergens iets boven water??
 
Nogmaals dank voor de reacties. Had inderdaad ook gezocht op *.pst maar stond ook verder niets op. Ook niet op pst.bak. Er was ook geen windows.old aanwezig helaas.

Het betreft hier inderdaad gewoon een losse pc/ stand alone.

Back-up maken gaan we zeker ook doen als het aangevuld is weer de adressen.
 
Dan heb je denk ik alles wel geprobeerd en zit er niets anders op dan alles handmatig weer toe te voegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan