• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook 2007 in vreemde taal

Status
Niet open voor verdere reacties.

wulp5

Gevestigd lid
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
245
Waarderingsscore
2
Al jaren ben ik gebruiker van Outlook 2007 (in Windows 8, Windows 10).
(ja ik weet het, er zijn andere/betere/meer moderne programma's, maar dat is nu niet aan de orde).

Sinds enkele dagen (de laatste update?) is de helft van alle aanduidingen in het Zweeds ?! Zo staat er ineens Skicka/ta emot i.p.v. verzenden /ontvangen terwijl de rest van die regel in het Nederlands is.
Ik probeerde al een remedie die ik op het net vond bij Oostdam (mapnamen in verkeerde taal), maar dat hielp niet.

Iemand een idee?...

bedankt!
 
Hallo,

Toevallig sprak ik gisteren iemand die dit probleem ook had en het heeft opgelost.
De schuldige is: update kb4011086
Verwijder die update herstart je pc en je probleem moet over zijn.
Zet update kb4011086 meteen even bij verbergen dat je hem niet opnieuw installeert tot de update weer in orden is.
 
Zet update kb4011086 meteen even bij verbergen
Hoe dat zit bij Windows 8 weet ik niet, want dat besturingssysteem heb ik maar heel kort gebruikt, maar in Windows 10 is het minder eenvoudig om updates te verbergen.

In dit geval is het echter geen Windows update, maar een update voor een ander product van Microsoft.
Ga naar Instellingen > Windows Update, en klik daar op Geavanceerde opties.
Haal in het volgende venster het vinkje weg voor 'Updates voor andere Microsoft-producten ontvangen tijdens het bijwerken van Windows'.
Je zult daarna geen updates meer ontvangen voor Office 2007.

Het is ook mogelijk om enkel KB4011086 te verbergen, maar dan moet je een klein programma (wushowhide.diagcab) downloaden van deze website van Microsoft: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4026726/windows-hide-windows-updates-or-driver-updates
Hoe je te werk gaat met dat miniprogramma wordt op deze websites uitgelegd:
1. Ongewenste Windows 10-updates blokkeren | Windows 10 | PCMweb.nl
2. How To Hide Windows Updates In Windows 10
3. Heel uitvoerig, met veel afbeeldingen: How to hide or show Windows updates in Windows 10 [Tip] | Reviews, news, tips, and tricks | dotTechdotTech

P.S. Helaas helpt het verwijderen van KB4011086 niet bij iedereen. Bij sommige mensen blijft dan toch een deel in het Zweeds. Ik hoop dat jij bij de gelukkigen behoort.
En natuurlijk is het ook te hopen dat Microsoft nog zelf met een betere update zal komen, die dit probleem voor Outlook 2007 verhelpt.
 
Topic verplaatst van Algemeen naar Internet en Email.
 
........en in Outlook even op Bestand, Opties, Taal klikken (en daar het Nederlands weer instellen) levert geen oplossing?
 
De vermelde update zorgt ervoor. dat stel je alles in op jouw taal, dan nog blijft de Scandinavische tekst staan.
Geldt zelfs voor de Engelstalige update!
 
Alvast allen bedankt voor de reacties. Ik ben niet thuis, maar was wel al nieuwsgierig of er nog iemand deze problemen had...
Vanavond test ik of met jullie tips het probleem is opgelost. Ik laat nog van me horen!
Groetjes!
 
@wulps De laatste regel is ook belangrijk.
Want ik weet niet of jij daar van op de hoogte bent?

Update voor Outlook 2007 veranderd taalinstelling naar Zweeds
Een update die Microsoft deze week voor Outlook 2007 uitbracht zorgt ervoor dat de taalinstelling van gebruikers naar het Zweeds wordt veranderd. Het gaat om Microsoft Office-update KB4011086 die extra beveiligingsmaatregelen aan de software toevoegt. De update verhelpt geen beveiligingslekken.

Op internet klagen tal van gebruikers dat Outlook na de installatie van de update in het Zweeds wordt weergegeven. Zowel Nederlandse, Hongaarse, Tsjechische als Sloveense gebruikers lopen tegen het probleem aan, zo blijkt onder andere uit reacties op Security.NL. Om de oorspronkelijke taalinstelling te herstellen wordt aangeraden om update KB4011086 te verwijderen. Microsoft heeft nog niet op de problemen gereageerd. Wel laat de softwaregigant weten dat Office 2007 vanaf volgende maand niet meer wordt ondersteund.
 
Hallo,
Pas thuis, geprobeerd het Zweeds te verwijderen maar niet gelukt..
Maar de opmerking van Aarie25 vind ik belangrijk genoeg om stilaan over te steken naar een ander mailprogramma.
In elk geval, nogmaals bedankt allemaal!:)
 
Dat heb je goed, veiligheid boven alles!
Maar je kunt ook www.outlook.com gaan gebruiken.
 
zucht...................
 
Iemand schrijft op de site van Computer Totaal:
"De fout zit in het bestand OUTLLIBR.DLL (in de directory c:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\1043\OUTLLIBR.DLL)
Vervangen van dit bestand door een versie uit je back-up werkt ook. Deleten van dit bestand niet, Outlook "maakt" dan een nieuwe versie met nog steeds Zweeds erin."

Of je de file uit een ander systeem ook kunt gebruiken weet ik niet. Ik verwacht eigenlijk van wel want bij mij is het een file uit 2011, dus niet recent aangepast.
 
Veng kopieerde hierboven de reactie van Henk Koekoek op deze website van Computer!Totaal: Waarom is Outlook 2007 Zweeds? | How To | Computer!Totaal

Iemand anders heeft het advies van Henk Koekoek opgevolgd en een wat uitgebreidere handleiding geschreven. Zie daar voor deze website: Update voor Outlook 2007 verandert taalinstelling naar Zweeds - Security.NL
Het gaat hier om de reactie van Anoniem, geplaatst op 15-9-2017 om 09:36 uur:

De fout zit in het bestand OUTLLIBR.DLL (in de directory c:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\1043\OUTLLIBR.DLL)
Vervangen van dit bestand door een versie uit je back-up werkt ook. Deleten van dit bestand niet, Outlook "maakt" dan een nieuwe versie met nog steeds Zweeds erin.
(Met dank aan Henk koekoek die dit op een andere site heeft geplaatst. )

Mijn aanvulling:
Dit is het enigste juiste oplossing. Zo blijft de rest van de update, en daarmee ook de veiligheid in tact. Heb je geen backup bestand dan ga je als volgd te werk:

Zorg dat Outlook is afgesloten!
-Zet eerst in updatescherm ( start, instellingen, bijwerken en beveiligen, geavanceerde opties) het vinkje bij " updates voor andere Microsoft produckten ontvangen", op uit.
- ga met de pijl links boven 1x terug en pak nu de optie "geschiedenis van updates" en vervolgens de optie "instalatie van updates ongedaan maken"
-Verwijder KB4011086.
- open verkenner en ga naar (in de directory c:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\1043\OUTLLIBR.DLL)
-kopieer bestand OUTLLIBR.DLL naar mijn documenten.
- ga terug naar de updatescherm en geavanceerde opties en vink de optie " update voor andere microsoft producten ontvangen" weer aan.
- ga met het pijltje links boven terug en "naar updates zoeken" (nu word de KB4011086 weer geinstaleerd)
- ga eerst naar documenten en kopieeer het OUTLLIBR.DLL bestand ( rechter muisknop)
- ga terug naar :c/Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\1043\OUTLLIBR.DLL.
- geef dit betand nu een andere naam bv OUTLLIBR1.dll ( rechter muisknop en dan optie naam wijzigen)
- rechtermuisknop nogmaals gebruiken en nu de optie "plakken" gebruiken.

Als het goed is staan er nu 2 files in, namelijk OUTLLIBR.DLL en OUTLLIBR1.dll. Start nu outlook op en hij is weer in het nederlands. Ook ziet updater dat je pc up to date is.

Lijkt me een correcte handleiding. Ik zal hem even gaan uitvoeren. De update KB4011086 staat nu nog niet op mijn Win 10 pc waarop Office 2007 is geïnstalleerd, omdat ik die update gisteren verborgen heb m.b.v. wushowhide.diagcab.
 
Ik heb ook even gekeken met wushowhide.diagcab, maar bij mij komt er geen enkele KB te staan. Wél allerlei hardware updates.
En ik begrijp nu ook waarom die KB4011086 er niet in staat. Hij staat toch weer in de lijst van geïnstalleerde updates. Alsof ik hem niet verwijderd heb. Maaar, ik heb géén last meer van Zweedse teksten. En dit geldt zowel voor mijn desktop als mijn laptop. Dus mag hij blijven staan, maar begrijpen doe ik het niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed. Komt-ie...
wushowhide.diagcab gestart. Show hidden updates... Er wordt er natuurlijk maar 1 gevonden, namelijk KB4011086, die ik gisteren verborgen had. Vinkje ervoor > Volgende. Problemen oplossen... En dan komt de melding: Probleem opgelost. Dat betekent dat ik daarna Windows Update kan starten, waarna KB4011086 gevonden en direct ook geïnstalleerd zal worden. Dat gebeurt ook. KB4011086 is geïnstalleerd.
En nu even controleren of Outlook 2007 deels in het Zweeds is. Of zou Microsoft deze update intussen al verbeterd hebben?
Ha, Outlook 2007 is nu ook bij mij deels in het Zweeds. Leuk! Voor eventjes dan....;)
Ik sluit Outlook af.
Op mijn bureaublad staat de correcte versie van OUTLLIBR.DLL. Die had ik gekopieerd en daar neer gezet, voordat ik KB4011086 ging installeren.
Ik volg de handleiding, dus wijzig ik de naam van OUTLLIBR.DLL in de map C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\1043 naar OUTLLIBR1.DLL. Daarna zet ik het bestand OUTLLIBR.DLL van november 2011 in die map.
Ik start Outlook 2007. De beveiligingsupdate is geïnstalleerd en Outlook 2007 is weer geheel in het Nederlands.
 
Het zou me niet verbazen als MS de update al heeft aangepast. Als er niet voor hoeft te worden geprogrammeerd, maar alleen bv. 'n .dll file verwijderen, kan het mss snel. Ik vraag me dan alleen af waarom de update bij mij nog steeds met de originele datum staat en ook op dezelfde plaats in de lijst.
 
@porrelaar zou je bijgevolg de juiste OUTLLIBR1.DLL. hier willen neerzetten aangezien er op het internet wel een OUTLLIBR.DLL. kan opgehaald worden maar geen die er voor zorgt dat de Outlook in het Nederlands te gebruiken is ...diegene die men vind op het net zorgt er namelijk voor dat deze dan in het Engels is.
 
Hallo,
Ik ben ook eens gaan kijken bij de Windows Community. Daar staat een reactie van Windows bij monde van ene Pascal:
PA
Pascal_S
antwoordde op
Microsoft
Hallo,


We zijn op de hoogte van dit probleem en er wordt gewerkt aan een oplossing. Zodra er meer informatie is zal het vermeld worden op deze pagina. We kunnen op dit moment niet aangeven wanneer een oplossing beschikbaar zal zijn, maar het heeft hoge prioriteit.


Omdat de update een security update is, adviseren we niet om deze update te verwijderen.


Groeten,

Pascal
 
Het zou me niet verbazen als MS de update al heeft aangepast.
Nee, dat is nog niet gebeurd, Veng. Zie ook de reactie van wulp5.

@porrelaar zou je bijgevolg de juiste OUTLLIBR1.DLL. hier willen neerzetten
Je bedoelt het juiste OUTLLIBR.DLL bestand (van 15 nov 2011, grootte 5,75 MB), zonder 1 erachter. Dat is het bibliotheekbestand met de juiste taal: alleen Nederlands.
Bestanden van het type .dll zal ik niet kunnen uploaden naar dit forum via de knop Upload Bestand.
Bovendien vond ik het zelf wel leuk om Outlook even half in het Zweeds te zetten en daarna weer geheel Nederlands te maken. Het is een kwestie van het OUTLLIBR.DLL bestand omruilen en je bent klaar.
Je moet dan wel goed de handleiding uit post #13 opvolgen. Niet iedereen is in staat om een handleiding te volgen, weet ik uit ervaring. Die mensen die er dan toch aan beginnen kunnen brokken maken.
En mensen die Outlook 2007 gebruiken, zullen dat e-mailprogramma al veel langer gebruiken. Het is immers al 10 jaar op de markt. En dan weet je toch intussen wel waar de diverse knoppen zitten. Al zou er Chinees op staan, dan nog zou je dat programma moeiteloos kunnen blijven gebruiken.
Juist voor mensen die minder handig zijn met computers zou ik zeggen: wacht gewoon even af; Microsoft werkt immers aan een oplossing. Die zal waarschijnlijk binnenkomen via een nieuwe update.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan