• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Outlook 2010 traag door invoegtoepassingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

khaemwaset

Nieuw lid
Lid geworden
15 feb 2017
Berichten
16
Waarderingsscore
1
Sinds enkele dagen bemerk ik dat Microsoft Outlook 2010 op Windows 7 TRAAG opstart.
Ik ben dan gaan kijken naar oorzaken.
Oorzaak van traag opstarten waren de invoegtoepassingen van Kaspersky.
Ik heb deze invoegtoepassingen van de virusscanner uitgeschakeld en sindsdan start Outlook weer razendsnel op.
Is dat correct?
Mag ik die invoegtoepassingen van Kaspersky uitschakelen?
 
Natuurlijk mag dat - alleen dan ben jij wel de e-mailbescherming kwijt.
 
Natuurlijk mag dat - alleen dan ben jij wel de e-mailbescherming kwijt.
Iedere afzender,die ik niet ken,zet ik bij ongewenste mail en open ik niet.
Ik heb dan volgens mij de e-mailbescherming van Kaspersky niet nodig.
 
Als je verstandig er mee omgaat kan je inderdaad weinig tot helemaal niks gebeuren.
Al diegenen die Windows Defender gebruiken, hebben ook geen mailbescherming!
 
Het traag opstarten van Outlook 2010 trad op na patch Tuesday van september 2018.
Er was toen een belangrijke update voor Outlook 2010.
Kan deze update de oorzaak zijn dat de invoegtoepassingen van Kaspersky werden toegevoegd aan Outlook of heeft dat er niets mee te maken?
 
Dat kan zomaar inderdaad het geval zijn.
Ik krijg zo langzamerhand namelijk het idee dat MS weer zoekende is zijn eigen producten te bevoordelen; in het geval van Windows 7 dus Security Essentials - de antivirus van MS voor Windows 7.
 
Je kan eens kijken of je de update waar je over spreekt in bericht #5 kan terugdraaien. Gaat het dan sneller dan moet je de updates die op die dag geïnstalleerd zijn allemaal een voor een installeren zo kan je zien welke update daadwerkelijk de traagheid veroorzaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan