• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook 2016 fout opgetreden bij openen gegevensbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

A.P.Pouleijn

Nieuw lid
Lid geworden
21 jun 2020
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Sinds enige dagen krijg ik als ik Outlook 2016 open de melding dat er een fout is opgetreden met een van mijn gegevensbestanden. Outlook moet worden afgesloten. Mogelijk kan het bestand worden hersteld. Klik op OK om het hulpprogramma voor Postvak in uit te voeren. Als ik dat gedaan heb krijg ik de mededeling: Er is alleen kleine inconsistentiefouten gevonden in dit bestand. Het bestand hoeft niet te worden hersteld. Klik op herstellen als u het bestand wilt herstellen.
 

Bijlagen

  • Schermopname (94).pdf
    145,6 KB · Weergaven: 11
  • Schermopname (95).pdf
    149,5 KB · Weergaven: 8
Hallo A.P.Pouleijn,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Kijk eerst eens hier hoe je afbeeldingen post op het forum, dat scheelt je een omweg om de afbeelding eerst in PDF te moeten omzetten.

Ik heb wat jij beschrijft verleden jaar ook met Outlook 2016 meegemaakt!
De oplossing hieronder vermeld heeft mij toen geholpen!

 
Hallo A.P.Pouleijn,

Welkom op dit geweldige forum! Voor de duidelijkheid heb ik de titel van je topic aangepast en je topic op de juiste plek gezet.
 
Ik gebruik scanpst.exe regelmatig. Hij vind altijd een (groot) aantal foutjes. Toch moet je dit tool, volgens MS, niet onnodig gebruiken. In dit geval zou ik het echter zeker proberen. Hij laat je toch eerst een back-up maken.
Ik heb ook wel eens een probleem gehad dat ik niet kon herstellen. Gelukkig maak ik regelmatig back-ups en was ik niet veel kwijt.
 
Begin eerst met de harddisk op fouten te controleren.
  1. Klik met de rechtermuisknop op de Startknop
    start
    en kies Opdrachtprompt (Administrator).
  2. Typ in het venster CHKDSK C: /F /R
    Vervang C: door de letter van de harde schijf die je wil controleren.
    /F betekent: fix errors.
    /R betekent: repair bad sectors.
  3. Klik op Enter.
  4. Als je schijf test waarmee je de computer opstart (dat is meestal c: ) zal er worden gevraagd of je de schijf wil controleren bij het opstarten. Klik op Ja en start de computer opnieuw op.
  5. De harde schijf wordt nu getest. Het programma geeft aan wat de voortgang is, en welke reparaties er worden uitgevoerd.
  6. Na de controle wordt een afsluitcode vermeld: 0 = geen fouten gevonden, 1 = er zijn fouten gevonden en opgelost.
Voor daarna een handmatige scan uit van je .pst bestand, zonder dat je outlook geopend hebt.
 
Of gewoon een outlook reparatie uitvoeren via het configuratiescherm.
Naar Microsoft Office gaan, wijzigen klikken of als dat er niet is verwijderen, dan aangeven dat je hem repareren wilt.
Helpt vaak ook al.
 
R impliceert F.

Miss. heb je hier wat aan.
 
Wiel was al uitgevonden, vertalen en er een eigen antwoord van maken steel je wel de show mee.:p
 
@Lange Pier Misschien dan eerst wat beter lezen. Het door mij gepresenteerde wiel was nog niet uitgevonden.
Had ik zelf al aangekaart in antwoord nummer 6.

Ik steel dus geen show zoals jou zag doen die allemaal naar .pst reparatie verwijzen. Want dat was wel al door anderen gezegd. Lijkt me eerder dat jij de show dan steelt?

Alle voorgaande berichten gaan over reparatie van het .pst bestand. Mijn oplossing (die ik zelf 2x plaatste) gaat over reparatie van het gehele office product. Even bij de les blijven en eerst voor eigen deur vegen. ;)
 
DeTS heeft een probleem met het PST-bestand en niet met een Ofice-onderdeel.
De afbeeldingen zijn duidelijk en geven precies dat aan, waarmee ik zelf verleden jaar hetzelfde probleem had met Outlook 2016!
 
en algemene opmerking persoonlijk opvatten, why?
Omdat het niet als algemene opmerking uit zag en meteen onder mijn antwoord stond. Normaliter slaat zoiets dan ook op het laatste antwoord.
Maar zelfs algemeen klopt die algemene opmerking dus niet.
 
Houd het netjes onderling! Laten we het bij de vraag houden.
 
DeTS heeft een probleem met het PST-bestand en niet met een Ofice-onderdeel.
Schijnbaar ben jij vergeten dat Outlook een onderdeel van Office is. ;)
Verder is het belangrijk dat men niet te beperkt denkt over oplossingen, zeker niet met Office en Office onderdelen.

Ik heb de ervaring dat je, ondanks dat het om een .pst probleem gaat, het probleem vaak wel opgelost kan worden middels de door mij aangekaarte oplossing als de gewone pst fix niet werkt of als het probleem herhaaldelijk terug komt.
Zelf overigens ook al meegemaakt op mijn eigen systeem. Het kan dus zeker geen kwaad om het te proberen.
 
Wat ik het vervelende vind in deze discussie, we hebben nog geen enkel woord van de TS als antwoord kunnen lezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan