• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Outlook 2016 is traag bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

AADDEKKER

Gevestigd lid
Lid geworden
9 apr 2012
Berichten
221
Waarderingsscore
0
Mijn outlook 2016 is traag bij opstarten.Wat kan ik dit doen om te verhelpen.?
Ik heb hem nog opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet.Vr Gr Aad
 
Hangt bijv. af van het aantal accounts dat je onder Outlook hebt draaien.
Toen ik '16 installeerde en slechts 1 accountje aanmaakte startte 'ie razendsnel.
In de loop van de tijd heb ik inmiddels 8 accounts in '16 (Office 365) draaien en het opstarten gaat, in verhouding tot het starten van een webbrowser, of een andere Outlookapplicatie, redelijk wat langzamer.

Da's op zich wel begrijpelijk, want bij het opstarten worden al die accounts 'afgelopen' op de servers en gesynchroniseerd. Dat kost heel even.
Net even de stopwatch ingedrukt : 8 tot 10 seconden voordat 'ie is opgestart. Tijdens het opstarten staat in beeld "profiel wordt geladen' en kort daarna 'verkwerken….'.

Ter vergelijking : Edge staat binnen 0,5 sec op mijn scherm, Word, Excel, PowerPoint etc. etc. starten binnen de 2 seconden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor Uw bericht vr gr aad
 
Ik heb combikltie tests gedaan en geinstalleerd naar windows 8.En ga nu sneller opstarten na 5 seconden vr gr aad
 
Verbaast mij ietwat dat je compatibiliteitmodus naar 8.1 moest activeren. Windows 10 is in 2015 uitgekomen, net zoals Office 2016, dus je zou mogen verwachten dat je voor het soepel en probleemloos draaien ervan geen compatibiliteitsmodus naar Windows 8.1 nodig hebt.
Ik neem tenminste aan dat je met "combikltie tests" hetzelfde bedoelt als ik?
 
Ik heb er 5 accounts in zitten en start op binnen 3 sec … uiteraard alles op SSD-schijf (m.2)
 
De SSD zegt imho vrij weinig m.b.t. het moeten synchroniseren bij / met de servers van Microsoft. Dat heeft net zoveel tijd nodig als dat het nodig heeft. Zelfs als je, net zoals ik glasvezel hebt, blijf je toch afhankelijk van de snelheid waarmee Microsoft de boel kan synchroniseren. Tel daarbij op dat ik veelal te lui ben om de mappen te legen (Delete items) en de seconden tikken weg...…...

Tel daarbij nog eens op dat wij thuis 1 algemene agenda hebben waarbinnen op 4 devices mutaties (kunnen) worden gemaakt, zodat alle 4 de agenda's op de respectievelijke devices (2 laptops en 2 smartphones) continue gelijk 'lopen'. Dat allemaal synchroniseren bij de opstart van Outlook (tezamen met 8 accounts) kost wat tijd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb EmClient geinstalleerd en dat is een goed free programma.Dus het e mail ptogramma is op gelost.vr gr en nog dank voor uw medewerking aad
 
Oké, mooi dat je nu tevreden bent. Vraagje : EmCliënt is toch een webbased mailprogramma? Het betekent dus dat je Outlook hebt afgezworen / niet meer gebruikt? Op zich storen mij een seconde of 8 niet. Bij het aanzetten van de machine eerst Outlook aanklikken en vervolgens je webbrowser aanklikken. Met een beetje mazzel staan ze kort na elkaar op het scherm.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit topic op de juiste plek gezet en de titel aangepast (Spelfouten eruit.) Dit nog even voor de duidelijkheid en de vindbaarheid van dit topic.

Ik zal dit topic ook als opgelost mankeren.
 
Ik heb EMclient als e mail programma e free en werkt goed net als outlook 2016 maar daar moest ik 10 seconden wachten bij op starten daarvan.EMclient geen last daar van vr gr aad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan