• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Outlook 2016; Open alleen bijlagen die afkomstig zijn van een betrouwbare bron

Status
Niet open voor verdere reacties.

stienmaz

Nieuw lid
Lid geworden
30 jun 2020
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Sinds een aantal weken heb ik een probleem met het openen van bijlagen in Outlook 2016. Ik krijg steeds de melding "Open alleen bijlagen die afkomstig zijn van een betrouwbare bron".
Voorheen kon ik Outlook openen als administrator, dan het vinkje uitzetten bij "Altijd waarschuwen alvorens bestanden van dit type te openen". Vervolgens weer afsluiten en openen als niet-administrator.
Maar het lukt ook niet meer om als administrator in te loggen. Er is iets veranderd met een update waarschijnlijk. Aangezien ik dagelijks heel veel bestanden met bijlagen open, is dit uitermate irritant. Wie weet een oplossing?
 
Ik weet niet wat je bedoeld met Outlook openen als Administrator. Heb ik nooit hoeven doen. De optie is definitief om te schakelen in het Vertrouwenscentrum.
Probeer dit eens:

Als je hem daar niet uit krijgt, dan krijg je in elk geval die berichtenbalk evt. weer terug en kun je daarop vermoedelijk weer die instelling omzetten.
Er is nog meer in het Vertrouwenscentrum te vinden dus ik zou daar eens rustig doorheen kijken.
 
Hallo Black Tiger en dorado,
Helaas kan ik daar niets mee. In mijn vertrouwenscentrum heb ik niet de optie berichtenbalk. Raar maar waar. Bewijs is bijgesloten.
Nog iemand andere tips???
 

Bijlagen

  • vertrouwenscentrum.docx
    42,2 KB · Weergaven: 6
Ja je zit op de verkeerde plek te kijken, je kijkt bij automatisch downloaden. Maar je moet zitten bij "verwerking van bijlagen" eentje hoger.
 
Hee Black Tiger, vertel me dan eens waar ik de Berichtenbalk zie. Zie bijlage. Natuurlijk heb ik dit allang helemaal uitgevlooid. Niets werkt. Het is ook iets wat pas sinds een paar weken speelt. Onze ICT-mensen komen er zelfs niet uit. Maar misschien weet iemand op dit forum iets?
 

Bijlagen

  • vertrouwenscentrum2.docx.pdf
    36,8 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Sorry, die zit daar niet meer zo te zien.
Je kunt in die bijlage ook op dat viewers knopje drukken en kijken of die wel aangevinkt staan allemaal.

Probeer hem eens te activeren via Word, want daar zit ie wel nog, en volgens Microsoft kun je hem via een office programma (en dat is Word ook) activeren.

Zelfde manier weer, via het vertrouwenscentrum. Ik vond hem ook niet in Outlook 2013 maar in Word kwam ik de berichtenbalk daar wel tegen. En daaronder ook instellingen voor bestandsblokkering.
Misschien kun je het zo oplossen? Zou me namelijk niet verbazen als dat niet alleen voor Word geldt. Proberen kost niks.
 
Laatst bewerkt:
Alle viewers stonden aangevinkt.
De berichtenbalk activeren via Word heeft helaas ook niet geholpen. Was wel een leuk idee trouwens. Nog een out-of-the-box idee?
 
Nee helaas. Ik vond nog wat register instellingen via Google, die het weer mogelijk zouden moeten maken c.q. die balk weer terug zouden moeten toveren.
Een aantal van die instellingen waren niet te vinden, anderen waren te verschillend en dan kan ik niet aangeven welke optie het beste is, maar je kunt evt. via Google kijken, ik zocht in het Engels dan krijg je vaak meer resultaten.
Wel was er nog een optie die ik vaker zag en hetzelfde uit zag maar dat was alleen voor pdf documenten.

Ben reuze benieuwd of iemand anders nog iets weet, of hoe het opgelost wordt als je ergens een oplossing vindt. Vaag dat MS dit hier heeft weggehaald.
 
Het is opgelost.
Inderdaad zoals je voorstelde een aantal registerinstellingen gewijzigd. Dat vind ik zelf nogal ingewikkeld, maar uiteindelijk (met behulp van ICT-zoon) toch gedaan. De bijlages openen weer zonder melding!
Bedankt voor het meedenken!
 
Eigenlijk een beetje belachelijk dat Microsoft dat zo ingewikkeld maakt.
Maar fijn te horen dat het daarmee uiteindelijk gelukt is, graag gedaan en bedankt voor de terugkoppeling!👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan