• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Outlook 2016 opent niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

wbb

Junior lid
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
80
Waarderingsscore
0
Op onze school hebben wij onlangs een werk-mailadres van onze bovenschoolse organisatie gekregen. Er werden instructies bij gegeven voor het koppelen van dit adres aan Outlook op de pc. Sommige collega's willen dit niet omdat zij met die Outlook ook hun privémail ophalen en hun partner daar ook gebruik van maakt. Zij openen de werkmail via https://portal.office.com.

Nu meldde een collega dat zij na het activeren van deze mail en het openen via genoemde site (Office 365) haar gewone Outlook niet meer kan opstarten. Ze krijgt de volgende melding: "Kan Microsoft Outlook niet starten. Kan het Outlook-venster niet openen. Kan de set mappen niet openen. Er is een onverwachte fout oogetreden."

Ik heb haar al geadviseerd om van haar Microsoftaccount uit te loggen, maar dit helpt niet. Heft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik ben zelf de 'ict-er', maar dat houdt alleen maar in dat ik iets handiger ben met computers dan de gemiddelde leerkracht, en hier kom ik zo op afstand ook niet uit.
 
Heeft ze op beide aanmeld accounts uit gelogd?
Het lijkt mij dat de ene account de ander blokkeert

Daarna PC opnieuw opstarten.
 
Overal afmelden en pc opnieuw opstarten werkt ook niet??
 
Gaat dit om de "lokale" Outlook uit het Office pakket? Lijkt mij een kwestie van een nieuw profieltje aanmaken.
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik heb het aan mijn collega doorgegeven en ze zou me op de hoogte houden, maar ik heb nog niets gehoord.... met een van jullie oplossingen moet het toch lukken, lijkt me.
 
Goed dat je dit even meld. Het zou daarnaast fijn zijn als je, mocht je nog wat horen, ook even meld wat de oplossing was.
 
Zal ik doen!
 
Laat wel even weten wat eruit komt.
 
De collega had steeds geen tijd om er wat aan te doen, maar uiteindelijk heeft ze de ict-er van haar man zijn werk er naar laten kijken. Die heeft iets in de instellingen gewijzigd en nu gaat het goed. Tja, en wat dat iets is...? Ik ben blij dat het opgelost is, maar had graag willen weten welke instellingen dan het probleem waren :(

Bedankt voor jullie meedenken!
 
Altijd prettig om een terugkoppeling te zien.
Fijn dat het is opgelost!
Kun je niet vragen wat hij precies heeft veranderd?
 
Fijn dat het is opgelost! Ik sluit mij aan bij de vraag van aarie25.

Daarnaast zal ik dit topic als opgelost mankeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan