• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Outlook 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

pom

Nieuw lid
Lid geworden
11 apr 2011
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Beste allen,

Ik heb twee problemen met Outlook 2016:

Als ik in een mail op de bijlage klik, gebeurt er niets. Ik kan alleen op een klein driehoekje klikken rechts naast de bijlage waarna zich een menu opent met daarin o.a. bijlage openen, opslaan etc. Heel vervelend, want ik wil dat de bijlage direct opent als ik erop klik. Hoe los ik dit op?

Tweede probleem: als ik in hetzelfde Outlook in de lijst met mails één keer op een mail klik, opent deze zich vaak al. Daarbij: als ik dan in dat betreffende mailtje op het kruisje rechtsbovenin klik, wordt Outlook helemaal afgesloten. Ook dit is reuze irritant.

Ik zou het erg fijn vinden als iemand mij de oplossing voor deze problemen zou kunnen geven.
 
Een print-screen van het kleine driehoekje zou ook wel makkelijk zijn. Ik kan mij er vooralsnog niets bij voorstellen.

Oplossing is wellicht : ga naar het configuratiescherm, programma's en onderdelen.
Rechtsklik op Office, kies voor wijzigen en vervolgens voor Online wijzigen.
Het Officepakket wordt nu volledig gerepareerd, je eigen bestanden blijven gewoon aanwezig.

Bovenstaande geldt voor een legale versie van Office.
 
Als ik het goed begrijp wil Office dit niet weergeven omdat er een beveiligingsinstelling geldt. Die kun je uitschakelen maar dat zou ik niet doen.
Als dit de oorzaak is, ga dan naar "Bestand" "Opties" "Vertrouwenscentrum" "Automatisch downloaden" Maak vervolgens je keuze.

Oplossing voor probleem 2 weet ik zo snel niet maar zal ook wel een instelling zijn. Afsluiten als je de mail sluit is natuurlijk niet normaal.
Je zou eens kunnen proberen om je .pst file te repareren. Daarvoor bevat Office een eigen tooltje.
https://support.office.com/nl-nl/ar...rstellen-25663bc3-11ec-4412-86c4-60458afc5253
Bij mij staat dat progje niet in Office16 maar in "root" zoek anders even met de verkenner naar scanpst.exe.
(Bij mij vond hij toch ook weer een foutje. Volgens de log zelfs heel veel kleine foutjes)
 
Laatst bewerkt:
OK, hartelijk bedankt.
Quandor, blijven met deze methode alle emails behouden?
 
Jazeker.
 
Mocht dat niet werken dan kan je ook eens kijken of het probleem zich oplost als je een nieuw profiel aanmaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan