• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Outlook 2019 e-mail instellen ziggo/ casema

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotabibber

Gevestigd lid
Lid geworden
25 nov 2015
Berichten
287
Waarderingsscore
17
Hoi iedereen,

Ik word de laatste tijd een beetje gestoord van Ziggo.

Ik krijg het haast niet meer voor elkaar om ziggo/ casema e-mail adressen aangemaakt te krijgen bij Outlook 2019. Overigens doet dit probleem zich ook voort bij andere e-mail programma's.

Ik vul de e-mail adres gegevens in:

Naam
Email adres
pop.ziggo.nl
smtp.ziggo.nl
gebruikersnaam = email adres
wachtwoord = bekend

Meer instellingen

Tabblad Server uitgaande e-mail

Verificatie vereist staat aangevinkt

Tabblad Geavanceerd

Inkomende e-mail 110

Uitgaande e-mail 587
Beveiliging STARTTLS

Iedere keer blijft hij vragen om Certificaat weergeven en moet ik installeren. Maar hij onthoudt het certificaat totaal niet.

Ontvangen mail geen problemen mee, versturen mail dus wel.

Hoe los ik dit probleem nou eens op.

Niet alleen op mijn eigen computer als ik die installeer, maar heb dit op alle Ziggo computers (ook van andere mensen).

Wordt er gek van.
 
Overigens komt dit ook voor met i-map
 
Jockers,

Dank voor je reactie.

Uiteraard doe ik alles via dit stappen plan, maar werkt om de een of andere reden hier nooit.

Daar staan ook bovengenoemde instellingen genoemd.

Ook met de 995 functie vraagt hij om certificaten te installeren
 
Zou dan toch eens goed nakijken of je alles juist invult als je dit ook bij andere mensen ervaart.
(her) installeer regelmatig pc's voor diverse mensen en deze instellingen werken prima.
Als poort 587 uitgaand niet werkt kun je de oude poort 25 proberen
 
Heb ik ook al eens geprobeerd die oude poort bij mijn broer in Capelle aan de IJssel werkte het wel direct met de oude poort.

Ik ga Ziggo straks eventjes bellen.
 
Ook al geprobeerd om TLS te gebruiken?
 
Heb alle vier de opties gebeld.

Ziggo gebeld had er niet 1 2 3 een oplossing voor ik wordt hierover terug gebeld.

Instellingen telefonisch door genomen en alles was gewoon goed.
 
Ik word de laatste tijd een beetje gestoord van Ziggo.
Als het uberhaupt aan Ziggo ligt, dat valt nog te bezien. Outlook 2019 is met zijn automatische geneuzel ook niet meer van het geweldigst.

Uitgaande e-mail 587
Beveiliging STARTTLS
Ik heb Outlook 2013 en heb de beveiliging op "Automatisch" staan, nooit last mee.
Heb ook al vaker via poort 587 zonder beveiliging verzonden, werkt ook prima.

erificatie vereist staat aangevinkt
En ook meteen daaronder de optie "dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende mail"?

Instellingen telefonisch door genomen en alles was gewoon goed.
Dus is het probleem nu over of doet het zich nog steeds voor?
 

als versleuteling wordt sls/tls aangeraden
deze link is specifiek voor 2019
 
Helaas moet ik je gelijk geven dat Outlook 2019 absoluut geen fijn programma meer is.

Wat ik doe is altijd inloggen met een hotmail adres voor de eerste keer. Daarna werkt het goed, en kunt je weer op de oude manier de accounts aanmaken. Waarom dit voor eerste account zo lastig gemaakt wordt door Microsoft weet ik niet.

Het probleem doet zich helaas nog steeds voor.

Wat ik ook deed en misschien wel weer moet gaan doen, maar is zo omslachtig.

Eerst alles in Outlook 2007 instellen, en dan opwaarderen naar Outlook 2019 en daarna de Outlook 2007 verwijderen. Dan werkt het wel namelijk in 1 keer goed ook onder Outlook 2019 later.

Maar het moet gewoon rechtstreeks gedaan kunnen worden.
 
Dank je Boertje die heb ik ook geprobeerd en werkte ook niet.

De enige optie waardoor ik het werkend krijg staat hier boven beschreven, maar is niet normaal dat het zo gedaan moet worden.
 
Zoals gezegd, je kunt evt. ook geen versleuteling gebruiken of automatisch en dan zou het ook moeten werken. Of automatisch.
Het vreemde is eigenlijk eerder dat die certificaten niet opgeslagen worden. normaliter moet dat wel gebeuren en zou je er een tijd lang vanaf moeten zijn.
Als dit euvel zich ook bij andere email programma's voor doet is er misschien toch nog iets anders waar naar gekeken moet worden.
 
Dank voor de reacties.

Thunderbird vind ik persoonlijk geen prettig programma om mee te werken.

BlackTiger uiteraard heb ik alle mogelijke combinaties gedaan.
Wat je zegt het is vreemd dat die certificaten niet bewaard blijven weet ik ook niet wat daar de reden van is.
 
Thunderbird is in principe een mooi programma, alleen jammer dat Gmail dat standaard als verdachte applicatie ziet (net als iets oudere Outlook versies) en dan moet je dus weer onveilige applicaties gaan aan zetten (op zich wat mij betreft geen probleem).

BlackTiger uiteraard heb ik alle mogelijke combinaties gedaan.
Dat is vreemd. Want als je "geen" zou proberen, dan wordt er niet eens gebruik gemaakt van certificaten dus zou hij ook niet om certificaten moeten gaan vragen.

In dat geval is er meer aan de hand, misschien kun je eens een Office reparatie proberen?

Een andere optie, afhankelijk van hoeveel email adressen je hebt kun je emClient proberen. Deze is gratis voor 2 email adressen (voor meer moet je betalen) en lijkt wel wat op outlook.
 
Dank voor je reactie.

Ik gebruik in totaal 4 e-mail adressen. Drie onder domeinnaam en 1 van Ziggo.

Vandaag pc opnieuw geïnstalleerd (was toch nodig) en nu eerst weer Outlook 2007 gedaan in gesteld, en nee hoor hier ging het ook niet moest weer die Certificaten iedere keer opnieuw installeren.

Ik heb nu toevallig eventjes Postbox uit geprobeerd. En daar gaat het gewoon weer in 1 keer goed.

Ik ga zo ook eventjes kijken naar emClient.

Daarna moet ik nog eventjes uitzoeken hoe ik de mail van Outlook naar 1 van deze 2 andere e-mail programma's krijg.
 
Zie het al bij EmCliënt wordt alles gelijk geïmporteerd van Outlook. Ziet er goed uit.
 
Bijzonder vreemd dat het in Outlook 2007 en 2019 allebei fout gaat en er herhaald gevraagd blijft worden naar die certificaten.
Ben er eens naar gaan zoeken. Er waren mensen die dit weg kregen door Outlook de boel zelf te laten instellen. Daarna afsluiten en weer starten, Outlook handmatig het account configureren/verbeteren waar nodig. Dan weer Outlook afsluiten en weer starten en probleem was over.
Staat hier (klik) in 't Engels.
Schijnt een echt Outlook dingetje te zijn wat vaker voor komt en als bovenstaande oplossing niet werkt, er geen oplossing voor te vinden is.

Alleen gratis beperkt tot 2 email adressen, toch? Die emClient?

Het programma Postbox kende ik nog niet, maar da's begrijpelijk omdat die niet gratis is.
 
Het rare is dus dat dit alleen maar gebeurd met Ziggo en niet met mijn domeinnaam e-mail adressen (verschillende domeinnamen).

Ik heb de vraag ook eventjes gesteld zojuist op het ziggo forum. Hier de link.

Certificaten Ziggo

Postbox kan je gratis testen.

Thunderbird ook zojuist geprobeerd en pakt het ook gewoon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan