• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Outlook 2019 e-mail instellen ziggo/ casema

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed, je wilt nu muggenziften.
Ik wilde helemaal niet muggeziften, jij bleef zelf er op hameren dat dit onbelangrijke deel van mijn uitspraak niet zou kloppen, dus wie is er dan aan het muggeziften? Jijzelf!

Dan moet je dat soort dingen ook niet blijven volhouden als je niet getest hebt of dat nu nog klopt want dat is vragen om een antwoord.

Ik ga helemaal niets voor jou uitzoeken, het is om jou om aan te tonen dat mijn bewering niet klopt, ik heb genoeg aangetoond en ik denk dat de TB community het beter zal weten dan jij. Waarvan jij ook niet de moeite neemt om dat te lezen en maar stug je mening blijft volhouden, dat zegt genoeg.

Als jij het al zo lang hebt, dan zal het toen al standaard aan hebben gestaan, dat is later veranderd. Maar het gaat niet om toen, het gaat om gebruik NU. Dus mijn bewering klopt volledig.

Als je jezelf er zo makkelijk vanaf wilt maken i.p.v. je ongelijk toegeven moet je zelf weten, ik lig er verder ook niet wakker van.
Blijf dan volgende keer ook niet muggeziften als je geen discussie wilt
 
Goed dan, nog een laatste keer.
Jij doet een aanname dat ik niks gelezen heb, ik doe een constatering dat jij mijn berichten niet (goed) gelezen heb, anders had je al het antwoord op je vraag geweten
Het werkt hier gewoon, ook bij een nieuwe installatie, maar met overzetting van de oude profielmap (MozBackup) en ik heb (net zoals LP) zelf nooit iets aangezet, meer zeg ik niet.
Ik concludeer dus, als iemand een nieuwe installatie doet en daarbij zijn profielmap overzet, het gewoon blijft werken.
 
Ik concludeer dus, als iemand een nieuwe installatie doet en daarbij zijn profielmap overzet, het gewoon blijft werken.
Ik heb je berichten wel goed gelezen, maar ik zit op meerdere forums, los van m'n werk dus ik onthou niet alles wat ik niet van belang acht op dat moment. Dat v.w.b. de tijd dat jij Gmail hebt.
Doet echter niets aan mijn vorige reply af v.w.b. werking waarin ik ook al aanhaalde dat je Gmail dus al lang had overigens.
Misschien heb jij dan mijn berichten ook niet goed gelezen. We hebben het niet over oude meuk maar over een nieuwe Gmail installatie. Ik heb nooit beweerd dat oude Gmail installaties niet zouden werken, ik heb alleen gezegd dat men het schuifje bij Gmail aan moet zetten en dat moet tegenwoordig ook zo bij pop3. Jij bleef dat bestrijden.

In jouw voorbeeld gebruik je dus het oude email adres wat je vroeger ooit lang geleden hebt aangemaakt toen het schuifje nog standaard op onveilig stond.
Dat is geen nieuwe installatie, nieuwe installatie wordt in deze context een nieuw gmail adres bedoeld. De oude situatie blijft altijd werken, vrij logisch. Maar je weet ook goed genoeg dat het daar niet over ging. Daar hoef je niet eens Mozbackup voor te gebruiken om dat werkend te houden.
Dus je kunt hieruit alleen concluderen dat een bestaande situatie blijft werken en daar hadden we het niet over.

Behalve dus volgend jaar, dan zal ofwel Thunderbird de oAuth op pop3 gezet moeten hebben, of jij zult ook moeten overschakelen naar imap als dat niet gebeurt, want dan verdwijnt dat schuifje en worden onveilige apps niet meer toegestaan.
 
Even resumerend.
Gmail + imap + Outlook / Thunderbird = geen probleem. Misschien hooguit toestemming geven in Gmail omdat Gmail een nieuwe verbinding detecteert en deze de verbinding blokkeert, bijv. nieuw apparaat bij nieuwe windows installatie. Dat laatste kan ook bij pop3 gebeuren.

Gmail + pop3 + Outlook / Thunderbird = Onveilige apps toestaan moet aan staan en dus bij nieuwe gmail accounts aangezet worden. Dit gebeurt -niet- automatisch, maar stond vroeger standaard wel standaard aan, voordat Gmail nieuwe beveiligingsmaatregelen ging toepassen.
Accounts die dus toegang van onveilige apps al aan hebben blijven werken bij gebruik (of verhuizing naar andere pc e.d.).
Bij langdurig -geen- gebruik van het email adres zet Gmail op een gegeven moment wel automatisch deze toegang -uit- en moet ie dus weer aangezet worden (zelf ervaren en staat ook vermeld in Gmail documentatie).

Gmail + pop3 + Oulook/Thunderbird in 2021 = Wordt gewijzigd in 2021 door Gmail. Zonder oAuth authenticatie in Outlook/Thunderbird op pop3 zal dan alleen nog imap mogelijk zijn.

Zijn we het dan eens? Want dat is wat ik de hele tijd aan het vertellen ben feitelijk.
 
Ik ben het met je eens.
Alleen de verwarring over een nieuw Gmail adres of een nieuwe TB installatie, in mijn ogen is het aanmaken van een nieuw Gmail account geen nieuwe installatie, je installeert niets, het is geen programma, dat is wat ik feitelijk zei (ook diezelfde tijd).

Maar goed zand erover.
 
Daar heb jij op jouw beurt gelijk in, dat had duidelijker gekund.

Fijn te zien dat we er toch gelijk over denken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan