• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Outlook 2019 e-mail instellen ziggo/ casema

Status
Niet open voor verdere reacties.
n niet met mijn domeinnaam e-mail adressen (verschillende domeinnamen).
Dat is inderdaad wel vreemd, vermits die domeinnamen ook certificaten gebruiken voor de mail, maar dat zal wel.
Echter dat verklaard dan toch niet waarom er ook naar certificaten gevraagd werd als je de optie "geen" gebruikt, dus onversleutelde verzending.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen imap gebruik bij Ziggo maar pop3 en de instelling "automatisch" bij versleuteling. Zou dus zomaar eens kunnen dat hij geen versleuteling kiest.
Heb 'm nu omgezet naar TLS maar ook geen probleem. Ik heb nogal wat mensen, waaronder klanten van me, ook met imap en Ziggo en ben dit nog niet tegen gekomen. Vreemd.

Maar Outlook kan gewoon soms vaag doen bij sommige wel en andere adressen niet.. Ik maak gebruik van Outlook 2013.

Ik zou bijna vragen welk beveiligingspakket je gebruikt (internet security) echter dat zou me al weer vaag lijken als dat er iets mee te maken heeft gezien het met je domeinen ook goed gaat.

Aangezien het met Thunderbird en Postbox en Emclient wel gewoon goed werkt hou ik het op die vage Outlook bug die soms willekeurig voor komt bij accounts.

Maar toch nog eens kijken of misschien bij Ziggo iemand iets weet.
 
@hotabibber - EMClient wel binnen dertig van een gratis licentie voorzien, anders werkt EMClient na dertig dagen niet meer!
 
Heb EMclient gelijk gekocht nadat ik zag dat Outlook automatisch geïmporteerd werd.

Beveiliging is van Ziggo Veilig Safe Online.

Ga het ook eens navragen op het tweakers forum.
 
hunderbird is in principe een mooi programma, alleen jammer dat Gmail dat standaard als verdachte applicatie ziet
Heb een paar gmail adressen via TB, werkt prima.....

Probleem heeft dus niets met Ziggo te maken maar met Outlook.
 
Heb hier ook Thunderbird draaien, met 5 Gmail adressen, 2× ziggo en 3× een bedrijfsmail, draait vlekkeloos.
 
Klopt helemaal was een outlook probleem.

Vandaag weer eens voor de zoveelste keer mijn PC opnieuw geïnstalleerd.

Heb een andere ISO van het Office 2019 Pro gedownload (via mijn licentie leverancier) en deze er ook op gezet.

Nu ben ik begonnen om Ziggo als eerste mail adres te gebruiken. En het werkt weer als een trein.
Daarna mijn andere e-mail adressen toegevoegd en een ander mail adres als standaard ingesteld en het werkt uitstekend.

Probleem dus EINDELIJK opgelost.

Ik wil iedereen hartelijk danken voor het meedenken naar een oplossing.

Topic mag wat mij betreft op slot gezet worden.
 
Heb een paar gmail adressen via TB, werkt prima.....
Dan heb jij dus in Gmail de "minder veilige applicaties toestaan" op aan staan anders werkt het niet.
Maar met die instelling werkt het prima ja.

Of je gebruikt imap, dan krijg je die melding niet meer vanaf versie 52 of zo.
 
Gewoon pop en ik heb verder niets hoeven te veranderen, weet wat de bedoeling van je is maar het werkt hier gewoon zonder verdere handelingen.
 
Dan ben jij de enige bij wie dat zou gebeuren, lijkt me sterk. Ik denk dat je even in je Gmail instellingen bij Gmail zelf moet kijken. Kan alleen maar dat jij daar ook de minder veilige apps actief heb.
Zelfde euvel doet zich met Outlook en pop3 voor met gmail. Heeft met oAuth authenticatie te maken die niet op pop3 zit.

Ben nog niemand tegen gekomen die met Thunderbird en Pop3 in Gmail zelf de onveilige apps niet hoefde toe te staan.

Heeft al iemand bug voor ingediend, nog niet gefixed zo te zien. Vorige week bij m'n zus nog zo moeten instellen met minder veilige apps, anders jammer dan.
 
Nee hoor, bij mij gebeurt dat ook.
Als je namelijk al vanaf het begin dat het mogelijk was Gmail in Thunderbird binnenhaalde heeft Gmail blijkbaar zelf het initiatief genomen het betreffende schuifje om te zetten.
 
heeft Gmail blijkbaar zelf het initiatief genomen het betreffende schuifje om te zetten.
Hetgeen betekent dat het schuifje dus nu op minder veilige apps toestaan staat?
 
Maar goed, voor mij heb je gelijk hoor.:rolleyes:
Ik hoef geen gelijk, maar als het wel anders zou kunnen vraag ik me af waar het dan mis gaat en ik het op nog geen enkele plek met een nieuwe en zelfs bestaande Thunderbird voor elkaar krijg zonder dat schuifje om te zetten.
Maar ik gebruik wel pop3 en doe handmatig de gegevens invoeren.
Sowieso wordt dan in eerste instantie de verbinding geblokkeerd wegens verdachte activiteit (op elk nieuw apparaat waar Gmail op komt). Daarna blijft TB zeuren dat het wachtwoord niet klopt, totdat het schuifje van onveilige aaps toestaan is omgezet en dan werkt het wel prima.
Of dat nu nieuwe installatie of bestaande is. Windows 7, Windows 10 en idem bij Outlook 2013. allemaal pop3.
Staat zelfs bij Google zo genoemd, zonder imap gaat het mis:

Staat dit bij jou anders dan in Gmail als jij pop3 gebruikt met Thunderbird?
Image-1.jpg
 
@Black Tiger, ik gebruik POP voor al mijn Gmail accounts, het schuifje staat inderdaad op 'minder veilige apps toestaan' maar daar heb ik dus zelf nooit aangezeten.
Ik gebruik Gmail al toen je nog moest worden 'uitgenodigd' om het te gaan gebruiken.
Ook op de laptop van mijn vrouw (ook een 'early adaptor') is dat schuifje nooit bewust verzet en als dat eenmaal zo staat hoef je natuurlijk bij een her-installatie dat ook nooit meer te doen omdat Gmail dat natuurlijk online opslaat.
Maar jouw stelling dat dat eigenlijk niet mogelijk zou zijn (of woorden van gelijke strekking) klopt dus niet, het is wel degelijk mogelijk.
 
Ik gebruik (op verschillende pc's) zowel Outlook 2016 als Thunderbird. In beide e-mailprogramma's heb ik mijn Gmail account opgenomen. Ik moest in het verleden toegang door minder veilige apps toestaan in mijn Google account om Gmail te kunnen gebruiken in die e-mailprogramma's. Als ik dat niet deed, dan kreeg ik foutmeldingen, zoals 'wachtwoord of gebruikersnaam zijn niet correct'.

Het snelst bereik je die instellingspagina via deze link: Account settings: Your browser is not supported.

Ik heb altijd gebruik gemaakt van IMAP voor Gmail. Onlangs bekeek ik die instelling en wat bleek? Google heeft de toegang door minder veilige apps zelf weer uitgeschakeld:
5f0066beacd36-Ashampoo_Snap_2020.07.04_13h17m30s_001_.png


Blijkbaar worden Thunderbird en Outlook 2016 nu niet meer onveilig geacht door Google. Want zowel in Thunderbird als in Outlook 2016 werkt het Gmail account nog steeds goed.
 
Maar jouw stelling dat dat eigenlijk niet mogelijk zou zijn (of woorden van gelijke strekking) klopt dus niet, het is wel degelijk mogelijk.
Mijn stelling is dus wel degelijk correct want jij hebt die onveilige apps ook aan staan, of je dat nu zelf gedaan hebt of niet of niet meer weet maakt niet zoveel uit. Misschien geluk gehad of lang geleden gebeurt al. Maar mijn stelling was dat als je onveilige apps niet toestaat, dat het dan niet werkt met pop3 c.q.. dat pop3 niet werkt als die instelling niet aan staat in Gmail en dat klopt dus.
Zie ook de link naar het Thunderbird bug report waar ik naar verwees.

Blijkbaar worden Thunderbird en Outlook 2016 nu niet meer onveilig geacht door Google. Want zowel in Thunderbird als in Outlook 2016 werkt het Gmail account nog steeds goed.
Zie mijn vorige reply, het heeft te maken met oAuth. Sinds een tijdje (ik dacht Thunderbird 52) wordt oAuth ondersteund op imap en ziet Google TB niet meer als onveilige app.
Echter op pop3 schijnt geen oAuth te werken (staat ook in het bugreport) en pop3 (ook van Outlook) wordt door Gmail nog steeds als "onveilige" gezien, ook al is er sprake van smtp authenticatie.

In 2021 schijnt Gmail dat schuifje trouwens te gaan verwijderen dus krijg je een imap verplichting feitelijk, ook niet leuk voor m'n camera's die met gmail werken, moeten we maar iets anders gaan gebruken, gmx of zo.
 
@Black Tiger, jij stelde in eerste instantie dat de gebruiker zelf dat schuifje om moet zetten, zowel LP als ik zeggen van niet.
Uit bericht van Porrelaar blijkt ook dat Gmail die instelling schijnbaar veranderd, de kans is dus groot dat dat eerder dus ook al gebeurde.
De stelling dat het schuifje aan moet staan klopt, maar de stelling dat je dit altijd zelf moet doen klopt niet.
 
De stelling dat het schuifje aan moet staan klopt, maar de stelling dat je dit altijd zelf moet doen klopt niet.
Het bericht van porrelaar heb je dus duidelijk niet goed gelezen. Die stelt namelijk dat hij gebruik maakt van imap en ik heb al veel eerder aangegeven dat het schuifje niet omgezet hoef te worden voor imap gebruik en uitleg over oAuth met imap gegeven.

Ik heb voorheen gezegd dat je het schuifje aan moest zetten voor pop3 ja. Het moet ook aan staan, wie dat doet vind ik niet belangrijk voor de goede werking.
Als je daar nu echt een punt van wil maken dat men dat zelf moet doen of niet, wil ik daar best verder over discussieren, maakt mij niet uit, maar dan zal er toch wat meer bewijs moeten komen van jouw kant.

Voor zover mij bekend is het ook zo dat je dat zelf moet doen. Tot nu toe ben jij de enige die zegt dat jij dit niet hebt hoeven doen. Vandaar ook mijn vraag hoe lang geleden dit is geweest dat dit gebeurt is. Want in het verleden kan dat best het geval geweest zijn. Misschien is het ook ooit omgezet om een andere reden, bijv. installatie van een ip camera die email verstuurd via gmail of het stond ooit in het verleden al aan. Ik heb nog nooit gezien dat Gmail zoiets aan zet, wel dat Gmail het uit zet.

Ik heb ook voor diverse zakelijke hosting klanten en recent voor mijn zus ook Thunderbird nieuw geinstalleerd. En dan doet Gmail helemaal niets automatisch aan zetten bij pop3 gebruik.
Dit wordt tevens bevestigd door diverse Thunderbird gebruikers en het bugreport over het missen van oAuth waar ik naar gelinked heb, maar wat jij waarschijnlijk niet gelezen heb, hetgeen ook de reden is dat Outlook versies met pop3 als onveilige app worden gezien.
Als dat automatisch zou werken hoefde dat bugrapport niet ingediend te worden.

Sterker nog als je er enige tijd geen gebruik van maakt, dan zet Gmail zelf dat schuifje weer uit, staat ook zo beschreven in de handleiding van Gmail zelf.

Dus nogmaals de vraag, hoe lang is dat geleden dat je dat gedaan hebt? Want als het gebeurt is voordat Gmail de strengere veranderingen heeft ingevoerd, dat kan dat best, maar is dat nog altijd nu niet meer van toepassing en ook met nieuwe gmail accounts zul je dit niet zien gebeuren.
Dus mijn stelling klopt gewoon. We hebben het over het heden, niet over een aantal jaren geleden.

Neem anders wat nieuwe apparatuur met een nieuw Gmail account en test het zelf, dan zul je het zien.
Of kom met iets betere argumenten dan alleen het argument dat het bij jou schijnbaar anders gegaan is. Ik heb zat argumenten (en een link) van het tegendeel geplaatst.
 
Goed, je wilt nu muggenziften.
Nergens vertel ik dat het bericht van Porrelaar over POP3 gaat, ik meld alleen dat Gmail schijnbaar zelf dingen regelt.
Verder als je mijn berichten goed gelezen had, had je daar ook al gezien dat ik al lange tijd Gmail gebruik en ook daar staat ook in hoelang via POP3.
Ik laat aan jou om uit te zoeken hoelang ik het één en ander gebruik.

En nu hou ik er mee op, vind het de sop in de kool niet waard om me hier verder druk over te maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan