• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Outlook 2019 probleem met instellen e-mail Zonnet adres en Online adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotabibber

Gevestigd lid
Lid geworden
25 nov 2015
Berichten
287
Waarderingsscore
17
Hallo,

Heb nu een computer van een vriend hier staan die over gaat stappen van Windows 7 naar Windows 10.

Alles draait goed op 1 ding naar en dat is de e-mail. Hij gebruikt een Zonnet e-mail adres en heeft KPN als internet verbinding.

Onder outlook 2007 krijg ik het e-mail adres prima aan de praat, maar onder Outlook 2019 lukt het mij voor geen meter.

De volgende instellingen gebruik ik onder Outlook 2007.

pop3.versatel.nl
mail.kpnmail.nl

Gebruikersnaam = het gedeelte voor het @
Dan komt wachtwoord

Poorten

inkomend = 110
uitgaand = 25

Hier is alleen pop3 mogelijk volgens Tele2 informatie.

i.v.m. beperkte opslag zonnet worden er geen berichten achter gelaten op de server.

Maar met deze instellingen krijg ik het niet voor elkaar voor een zonnet e-mail adres.

Op internet worden deze instellingen ook

De komende week krijg ik een ander laptop van een vriendin zelfde verhaal maar dan voor Online.

Hoe werkt het daar in Outlook 2019 de instellingen voor Online?
 
Dank voor je snelle antwoord zo laat al.

Maar probleem zit hem niet in de uitgaande e-mail instellingen. Probleem zit hem bij de inkomende instellingen en dat is Versatel/ Tele2
 
Dat is dan mogelijk simpelweg de site van de provider bezoeken en de instellingen overnemen?
 
Uiteraard gedaan maar helaas onder Outlook 2019 krijg ik het niet aan de praat onder Outlook 2007 wel
 
Er is nog iemand die het zelfde probleem heeft en het probleem bij hem ligt aan het profiel/gebruikersnaam
Voor hem zat er een oplossing bij. (Bericht 10 van Kevin)
 
je gebruikt voor inkomende mail de server van zonnet en voor de uitgaande de server van kpn.
Dat betekend dat je voor beide een gebruikersnaam en wachtwoordt moet opgeven
je begint met de gegevens van zonnet als je een mailbox aanmaakt in outlook.
vervolgens geeft je aan dat je voor de uitgaande mail ook een gebruikersnaam en wachwoord wilt opgeven hier vul je de gegevens van kpn in .

je kan er ook voor kiezen om je mail te forwarden naar kpn bij zonnet en dan die mailbok te gebruiken met imap.
 
Nogmaals dank voor de reacties :grinning:

Dank voor de reacties. Eindelijk gelukt om het voor elkaar te krijgen.

Heb eerst een hotmail adres toegevoegd als opening. Dan werkt het programma. Daarna het volgende gedaan.

Bestand
Account instellingen
Profielen beheren

Pop up venster op Ja Klikken

E-mail accounts
Nieuw
Handmatig kiezen
Volgende
Pop/ Imap kiezen

En dan de gevraagde gegevens invullen.

En als laatste weer het hotmail account (van mij zelf) verwijderd en nu werkt het wel goed.

Wel een gedoe om dit zo voor elkaar te krijgen in Outlook 2019.

Uitgaande e-mail moet ik daar ter plaatse (morgen) testen aangezien ik hier geen KPN heb.

Van de week bij iemand anders uittesten met online kijken of het zo wel werkt.
 
Het is wel omslachtig, maar je hebt het in ieder geval nu werkend gekregen.
Hopelijk werkt het uitgaande email ook, maar dat verwacht ik wel.
 
Maakt niet uit op welke verbinding je zit als je de gegevens goed invoert werkt de uitgaande mail met elke verbinding.
 
Uitgaande e-mail werkte perfect.
Uitgaande mail instellingen zoals openingspost. Geen gebruikersnaam / wachtwoord nodig van KPN.

Boertje125 die opmerking geldt alleen als je de uitgaande mail server gebruikt van een eigen domeinnaam. Dan maakt de verbinding niet uit.

Hier thuis waar ik Ziggo heb kon ik de uitgaande mail niet testen.
 
Nee hoor dat geldt voor elke mailserver.
als je gewoon de gegevens invult doet hij het ook vanaf jouw verbinding.

is zeker voor en laptop die je ook nog wel eens mee wil nemen veel makkelijker dan kan je vanaf elke verbinding ze mail ontvangen en verzenden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan