• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

OUTLOOK 365

Status
Niet open voor verdere reacties.

9310840

Junior lid
Lid geworden
25 apr 2009
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Ik gebruik OUTLOOK 365 van Microsoft-Office. En heb heel wat mails geordend.
Nu gaat mijn PC volgende week in revisie.
Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik mijn mails niet kwijt ben?

Ik heb al 't een en 't ander gelezen over mails bewaren en .pst-bestanden en synchroniseren en...
Maar voor een leek is dat allemaal Chinees.

Kan iemand me eenvoudig uitleggen hoe ik mijn mails bijvoorbeeld kan kopiëren of verplaatsen naar een veilige locatie.
Of heeft er iemand een goed voorstel?

Alvast dank.

Jos Ector
 
Je zegt Office365 te gebruiken. Er gaan dan geen mails verloren. Ze staan namelijk ook nog op de server. (Zeg maar in de Cloud).

Voor de zekerheid kan je altijd nog een .pst bestand ervan maken. Maar dan moet je wel vertellen welke versie van Outlook je gebruikt. Anders kan ik het onvoldoende in stappen uitleggen.
 
Dat is nogal een linke uitspraak, Rubensky.

Het hangt er maar net vanaf waar jij je mail account van hebt. Als je alleen maar office 365 gekocht hebt en een mail account hebt van een internet provider, is de kans aanwezig dat het zelfs nog een POP account is. Dus daar mag je NOOIT vanuit gaan. Maar ook een IMAP account bewaart niet alles op de server, die bewaart alleen de mail centraal, dus niet je agenda, contactpersonen en je takenlijst.

Dus een backup maken van je Outlook is zeker iets wat je, het liefst regelmatig, moet doen.

Deze handleiding gewoon volgen:


Bij stap vier wil je natuurlijk de hele mailbox hebben, dus daar kiezen we de hoofdmap waar je emailadres staat.
 
Beste Rubensky en Enigma147.

Ik gebruik de volgende OUTLOOK: Versie 2106 Microsoft® Outlook® voor Microsoft 365 MSO (16.0.14131.20278)

Alvast dank voor jullie reactie.

Jos
 
Het kan met een pst bestand, maar het kan ook nog op andere wijze.
Met de gratis Mailstore Home kun je ook je mail backuppen. Deze kun je dan in een archief naar een (externe) harde schijf of naar een USB stick zetten.
Ook handig als je mail wilt opruimen. Backuppen met dit programma en daarna van server verwijderen.
De backup van dit programma is altijd met het programma uit te lezen, in tegenstelling tot .pst bestanden kun je met dit programma bijv. ook naar mails zoeken, zelf aangegeven welke mappen gebackupt moeten worden, terug zetten naar je e-mail client etc., erg handig.

Aanrader voor iedereen trouwens.
Microsoft en Gmail geven voor zover mij bekend geen garantie dat als bij hun iets crashed en je mails kwijt bent, dat ze backups voor jou gaan terug zetten.
 
Dank je wel voor de informatie iedereen.
 
Graag gedaan. Mocht je nog vragen hebben of er niet helemaal uitkomen twijfel niet om weer een bericht te plaatsen. We helpen je graag verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan