• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ulco

Nieuw lid
Lid geworden
4 mei 2010
Waarderingsscore
0
Na herinstallatie van Windows XP wil ik mijn adresboek dat ik naar een andere partitie had gekopieerd importeren. Dat lukt niet niet Bestand/importeren. Ik krijg de mededeling "Er is een fout opgetreden tijdens het importproces. Het importproces kan niet worden voltooid".
Wie weet raad?

Indien je het complete adresboek hebt gekopieert, dien je dat naar waar het huidige adresboek is gelokaliseerd te herkopiren!

Daarbij zal Windows herkennen welke onderdelen dan in het nieuwe adresboek 'vernieuwd dien te worden.

Daarna moet het weer funtioneren.

Een goede raad: stap van het inmiddels antieke OutlookExpress over op het geavanceerde Mozilla's Thunderbird!

Dank je wel, Abraham.
Dat heb ik gedaan, zonder resultaat. Ik zag trouwens pas nu dat het wab-bestand leeg was! Ik heb wel een Excel-bestand met data. Kan ik daar iets mee?
Ulco

Je kan proberen dat te importeren.

En anders alles handmatig weer inbrengen!

Ik heb gemerkt dat het importeren van het adresboek in Outlook express niet altijd even goed werkt.
Een van de problemen die ik gemerkt heb is dat het te importeren bestand te groot is (in Excel: te breed is).
Oplossing:
Open het tekstbestand in Excel en verwijder hier de kolommen et velden die je niet gebruikt hebt.
Sla daarna het bestand weer op in het te importeren formaat (komma of tab gescheiden tekens).

Dank je, Karel. Het lukt mij niet om het dit bestand in het juiste formaat te krijgen en te importeren. Ik bem eenvoudige gebruiker en daar heeft Microsoft kennelijk lak aan!
Ik ga het lekker overtypen.
Ulco
--- automatische edit ---
Dank aan de Abraham en Erik Albert.
Het wordt mij te ingewikkeld en ga het zaakje maar overtypen.
Ulco

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik probeer zelf ook mijn adersboek over te zetten naar een webmail boek.

Ik ben er net achter dat wat outlook express gebruikt iet wat verouderd is en dat je het bestand .csv moet om zetten naar een tzg of een Tar.gz dit schijnt een nieuwer gebruikt bestand type te zijn.

Maar ik geloof dat windows live wel het oude over zet, in live importeren daarna weer exporteren aar je gewenste email prog. het is even een gedoe van de een naar de ander maar het schilt een hoop typ werk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan