• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

computus

Gewaardeerd
Lid geworden
18 mei 2005
Berichten
1.064
Waarderingsscore
0
Dag, Ik heb een vervelend probleem met Outlook op mijn Mac.

Ik krijg steeds de foutmelding: "De totale bijlagegrootte overschrijdt de limiet. Verwijder een of meer bijlagen voordat u opslaat of verzendt."

De foutmelding verwijst naar een bericht die het kennelijk veroorzaakt: "Account name: ****@ziggo.nl Message subject: FW: Ontwerp home ***ndlijn.nl"

Ik kan dat bericht echter nergens vinden in een mailbox. Heeft iemand een idee hoe ik dat bericht op mijn Mac kan zoeken en verwijderen?

Alvast dank
 
Beste Computus,

Gebruik jij de Office versie van Outlook of de online versie.
Ik gebruik de online versie en daar kun je boven in het midden in het zoekveld het email adres intypen.
Je krijgt dan alle emails te zien die daar naar toe of naar jou zijn verzonden en nog niet zijn verwijderd.
 
Dank voor de reacties.

Het probleem is dat het bestand niet in mijn Uit-box staat (er staan helemaal geen bestanden in mijn Uit-box) en de naam van het bestand verwijst naar een mail die ik waarschijnlijk jaren geleden heb verzonden.
Ik denk dat er ergens een fout in Outlook zit. Vroeger, op Windows, repareerde ik Outlook wel eens met een commando (chkdsk) maar ik weet niet hoe ik dat op een Mac moet doen.

Het e-mail adres, Aarie25, waar naar wordt verwezen is mijn eigen e-mail adres. Dat wordt dus zoeken naar een speld in een hooiberg.
 
Log dan via het web op jouw Ziggo e-mailadres:

en probeer of je daar dat bericht kan vinden.
Hoe is jouw Outlook eigenlijk verbonden, middels POP3 of IMAP?
Dank voor de reactie.

Mijn Outlook draait op imap. Volgens impliceert dat dat als je berichten op de webmail verwijderd die ook op de computer wordt verwijderd en andersom. Klopt toch?

Ik heb al op webmail gezocht maar daar staat ook niks in de inbox. Ik heb daar ook veel grote bestanden opgeruimd. Vol zit hij dus ook niet.

Ik denk, ook omdat het gaat om een oud e-mailbericht en waarschijnlijk verzonden met een email-adres dat ik al jaren niet meer gebruik, dat er een raar foutje in Outlook zit, een soort loopje.

Vroeger, op mijn windowscomputer, kon ik via de startprompt chkdsk.pst draaien. Ik weet echter niet of dat op de mac ook kan. Heeft iemand een idee?
 
Bij IMAP-verbindingen via de server of webverbinding berichten verwijderen - dan staan die daarna ook niet meer in Outlook of welke andere e-mailcliënt (zoals bijv. Mozilla Thunderbird) je gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan