Nee zoveel anders is dat niet hoor, want het postvak in gedeelte is (op een hosting server in elk geval) exact hetzelfde als bij pst bestanden en je koppelt ook meerdere pop3 accounts aan 1 .pst bestand. Lokaal uiteraard.
Dus dat gedeelte is gewoon identiek, mail=mail.
Het ligt echt er aan dat imap meerdere mappen zijn zoals ik zei en niet alleen 1 inbox.
Mail gaat niet terug naar alle mailboxen op de server want de mail blijft op de server staan.
Je krijgt alleen mail terug op de server als je ze van de server wist en dan lokaal weer terug gaat zetten en dan synchroniseren. Maar dat heeft met die meerdere mappen te maken.
Ik zien het aan de server kant. Er is gewoon 1 postvak in en of jij nu pop3 of imap gebruikt maakt op de server 0 uit v.w.b. de inbox. Daarom zijn er ook meerdere pop3 accounts te koppelen aan 1 pst bestand ook al laat je de mail op de server staan zoals met imap.
Bij imap (dus .ost) kan dat niet omdat je bij imap alle mappen koppelt. En dan heb je dus inderdaad ook twee-weg communicatie nodig o.a. voor de verzonden items map en de deleted items map. Omdat je meer op de server afhandelt dan lokaal.
Een .pst file kan trouwens ook encrypted zijn.
Ook meerdere emailadressen aan dezelfde OST bestand koppelen is vanwege de beveiliging niet mogelijk. (bron: Microsoft technet)
Nee die bron is niet MS Technet maar learn.microsoft.com waar je naar verwijst en het betreft een reactie van iemand. En daar gaat het over een outlook account, niet een gewoon imap account.
Die zijn gewoon hetzelfde encrypted zoals .pst files ook.
Maar dat doet feitelijk verder niet ter zake, want op de server is 0 encrypted, totaal niets. Behalve misschien bij exchange maar daar hebben we het niet over.
Ja ik bedoel gewoon alle mail mappen. Pop3 doet alleen de inbox.
Imap deelt alle mappen, dus verwijderde items, spam, verzonden items en daarom is daarbij tweewegverkeer noodzakelijk en daarom kun je die .ost niet delen.
Ik begrijp de discussie niet helemaal want we zijn het immers eens dat je een .ost niet kunt delen.