• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook, tweede account niet verwijderbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedo

Gewaardeerd
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
1.037
Waarderingsscore
12
Hallo,

Een vriendin bij Ik regelmatig de pc eens nakijk, heeft een lastig probleem dat Ik niet direct kan oplossen ook.
Ikzelf gebruik webmail en heb niet direct ervaring met outlook, kan dan ook niet raden wat er fout gaat.
Moet wel zeggen dat er verschillende besmettingen waren in de pc, die verwijderd zijn geweest.
Het probleem doet hem voor dat er twee accounts zijn die actief zijn in outlook, maar als je het inactief account wil verwijderen, dat niet meer wordt gebruikt dan zie je maar één account staan op de plaats waar er twee moeten zijn
Ik weet niet hoe dat op te lossen.
Weet iemand iets hoe dat op te lossen?

Vriendelijke groeten, François
 
Welke versie van Outlook heb je?
Heb je al eens geprobeerd met outlook reparatie? Daarvoor ga je naar het configuratiescherm -> Programma's en Onderdelen en dan Microsoft Office selecteren en "wijzigen" kiezen. Dan krijg je ook een reparatie optie. Deze eens uitvoeren.

Kun je daarna het account ook niet verwijderen?
 
Dus je ziet twee mailboxen in outlook zelf en maar één in Accountinstellingen?

Probeer dan het niet gebruikte account in outlook zelf te verwijderen, door op de naam van de mailbox met rechts te klikken en daar op Mailbox naam" verwijderen te klikken. Het is mogelijk dat verwijderen er niet tussen staat, maar dat je de volgende optie hebt: "Outlook gegevensbestand sluiten." Na daarop klikken zou de mailbox uit outlook verwijderd moeten zijn.
 
Mocht bovenstaande niet werken, kun je deze optie ook nog proberen.
  1. Selecteer Instellingen
    Instellingen
    > Alle Outlook-instellingen weergeven > E-mail synchroniseren.
  2. Beweeg de cursor onder verbonden accounts beherenover het account dat u wilt verwijderen en selecteer vervolgens
    Delete
    verwijderen .
  3. Selecteer Opslaan.
  4. Nadat u het account uit Outlook.com hebt verwijderd, kunt u e-mailberichten verwijderen uit het verbonden account.
 
Bedankt van de antwoorden vrienden, maar het toestel staat niet bij mij maar in een ander dorp verderop, bij gelegenheid test Ik de antwoorden, het gaat om office 2013.
Het is inderdaad zo dat als outlook opent er twee namen, kan aanklikken om de de daaraan verbonden mails te kunnen lezen, als Ik op accounts klik krijg Ik maar één naam te zien, degene die Ik wil verwijderen staat er niet.
 
Je zou natuurlijk via bijvoorbeeld Teamviewer mee kunnen kijken op jet apparaat en je vriendin op die manier helpen.

 
Dat kan inderdaad ook een mogelijkheid zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan