• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook wachtwoord achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avelsta

Junior lid
Lid geworden
1 aug 2012
Berichten
59
Waarderingsscore
0
Nadat mijn laptop is gecrasht, heb ik hem gereset met behoud van de persoonlijke bestanden.
Windows 10 is het besturingssysteem en ik werk met office 365.
Na dat ik de pc gereset heb, ben ik mijn wachtwoord van outlook kwijt en weet niet meer wat
het was. Ook ben ik de contactpersonen kwijt die daar in stonden. Is dit nog op de ene of andere
manier weer te herstellen; ik heb het ook al geprobeerd met passwordsniffer en met MailPassView van
Nirsoft maar het lukt niet. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik iets fout doe.
Als iemand mij kan helpen en een eenvoudige oplossing weet, zou ik dat erg fijn vinden.
Of is het niet meer te herstellen ?
 
Die moet je zelf hebben ingesteld.
Heb jij dit nooit gedaan wordt het lastig.
In mijn link staat onderaan nog een extra link onder stap 2, je kunt eens kijken of je daar iets aan hebt.
Als je het wachtwoord van je Microsoft-account niet opnieuw kunt instellen

Daar staat stap 3 in, maar dat geeft helaas ook geen garantie dat het wordt opgelost.
Mogelijk wordt je wel beter geholpen aangezien jij Office 365 gebruikt.
 
Gebruik je privé Microsoft 365 of zakelijk?
 
Met keit - odzyskiwanie haseł
zie ik wel mijn Outlook-wachtwoord snel verschijnen. Het is een Pools programma, maar het moet mogelijk zijn voor (een deel) Nederlands in te stellen.
612dec1256086-No.002.jpg

ben benieuwd of het lukt.
 
office 365 is niet het zelfde als je windows account
klik op aanmelden voer je gebruikersnaam/mailadres in en klik dan op wachtwoord vergeten.

volg de instructies.
 
Is kennelijk gelukt met al die adviezen, hoewel?
 
Gebruik je privé Microsoft 365 of zakelijk?
Microsoft 365 voor bedrijven. Ik heb wel een outlook wachtwoord gevonden maar
kan hier niet mee inloggen. Toen ik deze laptop aanschafte, zat er nog geen
office 365 op. Deze is er later op geïnstalleerd maar alleen niet door mij.
Er is ook een outlook gegevensbestand op de C schijf (pst.bestand)
maar kan dit niet openen.
 
Met keit - odzyskiwanie haseł
zie ik wel mijn Outlook-wachtwoord snel verschijnen. Het is een Pools programma, maar het moet mogelijk zijn voor (een deel) Nederlands in te stellen.
612dec1256086-No.002.jpg

ben benieuwd of het lukt.
Ja, dit scherm kreeg ik ook. Het wachtwoord wat achter Outlook staat, klopt volgens mij niet meer omdat er naderhand office 365 geïnstalleerd is voor bedrijven.
De installatie is niet door mij uitgevoerd. Outlook in office 365, is niet hetzelfde als outlook wat je particulier gebruikt, denk ik.
Het gevonden wachtwoord behoort volgens mij niet bij dit account.
Op de C schijf staat een Outlook gegevensbestand maar kan deze niet openen.
Dit is een .pst bestand. Moet ik het wachtwoord van office 365 zien te achterhalen ?
 
Outlook is outlook, of het verkocht wordt als bedrijfsuitvoering of als home editie maakt niets uit.

Weet je of je een Microsoft Exchange server of service gebruikt?

Omdat je het over een .Pst bestand hebt vermoed ik dat je van een Pop3 mailserver gebruikt. De(is meestal het geval bij een .Pst bestand. IMAP en exchange servers leveren in outlook meestal een ost bestand op.)

Heb je bij het instellen een server met de hand moeten instellen of was het emailadres en wachtwoord voldoende?
 
En wat gebeurt er als je in Outlook dat pst-bestand importeert via "bestand" - "openen"- importeren+exporteren en dan zoekt naar dat pst-bestand in C ?
 
Of vraag het gewoon aan de persoon die heel die installatie van Office 365 heeft gedaan. Je gaat er anders toch niet uit geraken.
 
Je gaat het wachtwoord niet zomaar achterhalen. Neem contact op met de beheerder.
 
outlook 365 is een online service.
waarvan het wachtwoordt volgens mij niet lokaal wordt opgeslagen.

Wij kunnen op het werk in ieder geval niet inloggen als de microsoft server er uit legt
is wel al een tijd geleden dat die er voor het laast uitlag
 
outlook 365 is een online service.
waarvan het wachtwoordt volgens mij niet lokaal wordt opgeslagen.

Wij kunnen op het werk in ieder geval niet inloggen als de microsoft server er uit legt
is wel al een tijd geleden dat die er voor het laast uitlag

Outlook is in dit geval gewoon onderdeel van Office, en lokaal geïnstalleerd. Ja, je kan het gebruiken met Exchange online, maar er zijn hele volksstammen die dat niet gebruiken. Je kan het ook gebruiken met een simpele POP3 of IMAP server die niets met Microsoft te maken heeft. Zelfs niet als het Office zakelijk is. Het feit dat hij een .PST heeft bewijst al dat hij geen online versie gebruikt.

Eh het wachtwoord van het mailaccount wordt wel lokaal opgeslagen, want als jij je mail ophaalt hoef jij ook niet je wachtwoord op te geven. (ja, ik weet dat het mogelijk is om Outlook zo in te stellen is dat hij elke keer om een wachtwoord vraagt, maar ik ben nog nooit tegengekomen dat iemand dat serieus gebruikt.) Dat wachtwoord moet ergens lokaal zijn opgeslagen en kan je bijvoorbeeld met Nirsoft's Mailpassview uitlezen.

Of vraag het gewoon aan de persoon die heel die installatie van Office 365 heeft gedaan. Je gaat er anders toch niet uit geraken.
Daar zat ik ook al aan te denken, Het hangt er vanaf hoe je Windows hersteld hebt of er nog iets is terug te halen. Als ik lees dat Nirsoft geen of in ieder geval niet de juiste gegevens kan vinden dan krijg ik zo'n vermoeden dat die gegevens echt niet meer te vinden zijn.
Dan heb je iemand nodig die deze gegevens voor je kan resetten, en dat is meestal de helpdesk of de beheerder.
 
Laatst bewerkt:
Het feit dat hij een .PST heeft bewijst al dat hij geen online versie gebruikt.
O ja? Exchange online kan ook een lokaal .pst bestand hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan