• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

overclocken het lukt gewoon niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brettjee

Junior lid
Lid geworden
5 mei 2014
Berichten
87
Waarderingsscore
0
goeie middag forum lezers,

ik heb een problem met het overclocken van mijn intel pc ik heb geprobeert vanalles op te zoeken en ik kom er toch niet uit!
ik heb wel mee amd Athlon 64 x2 5400 naar 3.1ghz overclockt maar bij me intel q6600 lukt er helemaal niets.
het is ook heel anders dan een normale bios met overclock opties ik snap er ook helemaal geen reet van. tot nu toe is het me nog nooit gelukt
met deze processor en dat is nu toch al 2 jaar....

zouden jullie mij kunnen Helpen met overclocken?

Systeem specs:
CPU: Intel core 2 Quad Q6600 @2,4ghz
Mobo: ASUS P5N32 SLI PREMIUM (bios: Phoenix technologies)
Chipset: Nvidia Nforce 590 SLI. southbrige: Nvidia Nforce 590 SLI
RAM: 8GB 2X2gb Corsair. 2x2GB Transcend Information
GPU: Nvidia GTX650 van MSI 1GB
SSD: Samsung SSD 840 EVO 120GB
HDD: Segate 1TB 7200rmp
Behuizing: Zalman Z11 Plus.
CPU koeler: Zalman
Voeding: Thermaltake smart 730

alvast bedankt voor jullie hulp!
 
:welkom: op het forum, Brettjee!
Ik heb je vraag verplaatst naar het juiste forumonderdeel.
 
hoo ik had het tich ook in het goeie forum onderwerpen gezet aan gezien het om overclocken gaat?
en zo niet waar staat het nu?
 
Jij had je vraag in Algemeen gezet. Daarin kun je je vraag stellen als je zelf geen idee hebt waar jouw vraag thuishoort.
Hij staat nu in Casemodding / Overclocking.
 
heeft niemand een antwoord?
 
Wat lukt er dan niet? Krijg je een foutmelding of zoiets?

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
 
bedankt voor de sites maar het gaat bij mij om een Core 2 Qaud q6600. de core 2 duo 6600 heb ik ook liggen en is ook zeer goed te overckocken! maar mijn Q6600 daar in tegen niet. ik ben namelijk een beginner in het overclocken. maar bij dit moederbord zit het allemaal ingewikkelt in elkaar want meestal pas je de bus speed of de multiplier aan? en dat kan ik hier nergens vinden, maar je kunt de moederboard ook zelf laten overklocken in presentages van 5% tot 20% dacht ik. als ik dit kies bij mij Q6600 dan krijg ik na me reboot een zwart scherm en gebeurt er helaam niets, zelfs niet na 45 minuten. en ik zou graag wat hulp willen hebben bij het overclocken van de Q6600 want ik kom er niet uit.
 
heeft niemand een oplossing voor dit moederboardje?
 
Wat lukt er dan niet? Krijg je een foutmelding of zoiets?

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk



Verstuurd met mijn mobiel. Spelfouten gegarandeerd.
 
ik krijg geen foutmelding, ik krijg een zwart scherm en moet de bios resetten. ik heb een ASUS P5N32 SLI PREMIUM en daar zit jumper nog wat in (weet niet precies de naam meer) maar dan gebruik ik het AI overclock programma waardoor hij zelf de overclock settings regelt dit lukt dus niet. en daarom ik wil het handmatig regelen maar ik weet niet waar ik moet zoeken bij dit bios systeem. zoals de bus speed en/of multipier. maar zoals ik al zei ben ik een beginner en daarom weet ik niet echt waar ik naar moet zoeken
 
Sorry jongens het is niet meer nodig me pc is gecrasht :'( waarschijnlijk bij op het moederboard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan