• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Overclocken van Phenom II X 4 955

Status
Niet open voor verdere reacties.

christiaan de vries

Gewaardeerd
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
1.326
Waarderingsscore
6
Hallo,


Ik heb nog nooit eerder overgeclocked maar ben gisteren begonnen met overclocken via AMD overdrive.
Aardig wat tijd aan besteed en kom stabiel uit met een multiplier van 18x en 18,5 kan ook.
Met een Vcore van 1.425. Standaard voor mijn processor is het een Multiplier van x16 met een Vcore van 1.400.


Nu vindt ik dat AMD overdrive niet echt super en wil ik het in de bios gaan aanpassen.
Als ik in de bios de Voltage boven de 1.3xx zet verandert de kleur naar geel. Een waarschuwing neem ik aan, hoe kan dit?
Aangezien hij standaard op 1.400 hoort. Kan ik hem veilig naar 1.425 zetten?

--- Update ---

57e3e9b7af786-20160922_140927.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus je vraag is alleen het kleurtje?

Het is absoluut veilig om (voor korte tijd in elk geval) die spanning te verhogen. Hij gaat gewoon meer stroom gebruiken dat is alles en alles wordt wat warmer dus. Als hij instabiel is crasht je besturingssysteem misschien. Dan moet je terug en het verlagen. Maar het is meestal zo dat bij een overclock instabiliteit wordt opgeheven door een hoger voltage (= gebruikt meer stroom). Tenzij je moederbord oververhit raakt kan er niet echt ergens een probleem zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan