• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marienusje

Junior lid
Lid geworden
26 jun 2014
Berichten
73
Waarderingsscore
0
Hallo,

Een tijdje terug heb ik een pc samengesteld, de pc heeft een AMD A10 5800K (3,8ghz) processor en een 2GB R7 260X videokaart.
Ik weet zelf niet al te veel van computers enz af maar ik heb ergens iets gelezen over overclocken zodat je pc sneller is met gamen.
Nu weet ik ook dat de garantie dan van t product af is als je em overclockt, maar wat moet je dan eigenlijk overclocken? Je videokaart of je processor? En zal het de moeite waard zijn om mijn processor/videokaart te overclocken?
Ik hoor het graag van jullie.

Merijn
 
Je kunt beide processor en videokaart overclocken. Jou processor zou de 4,2 ghz wel kunnen halen. Let wel op dat met overclocken je cpu(processor) heter wordt omdat hij harder van jou moet presteren. Je zult ook wel een verschil zien als je benchmarks draait, hij doet het wellicht sneller, maar is hij bij jou nu zo slecht dat je hem sneller wilt hebben?
Een videokaart overclocken gaat makkelijker dan een processor, download het programma MSI Afterburner en daarmee kun je het al doen. Om je processor te overclocken moet je in je BIOS van je computer gaan en daar de instellingen veranderen, ga dit niet doen als je er totaal geen verstand van hebt en lees je eerst goed in op alles en zoek naar tutorials wat de beste instellingen zijn voor je en zorg voor voldoende koeling in je computerkast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan