• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

overstappen van windows mail naar outlook nieuw

ThAdMa

Junior lid
Lid geworden
18 mei 2021
Waarderingsscore
8
Een kennis van mij belde voor het volgende probleem:
Hij gebruikt windows mail met een telfort mailadres.
Hij wilde overstappen naar outlook new en moest daarna zijn mailadres invullen waarna de melding kwam dat zijn mailadres niet bestaat. Hoe is dat te verklaren?

Misschien EXACT de juiste (provider .pop3} gegevens invullen?

Na die melding kan er verder niets meer worden ingesteld.
Misschien ten overvloede: dit gebeurde nadat het "schuifje" in windows mail is verzet om zodoende over te schakelen naar outlook new.

Stel dat de exacte juiste gegevensinvoer van de provider de oorzaak zijn, dan is de oplossing vrij simpel toch?

Nieuw account aanmaken in Outlook en omdat het geen imap accountje betreft maar een pop3 accountje, stap voor stap de juiste gegevens invoeren (zoals door Telfort ooit aan de user beschikbaar gesteld).

Ik zal zelf naar die betreffende persoon gaan om dit te regelen.

mocht het lastig zijn om even langs te gaan dan kan je hem ook op afstand helpen met bijvoorbeeld teamviewer

Ik ben inmiddels bij deze persoon geweest en heb het probleem kunnen oplossen.
Bedankt voor jullie support

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan